Loop laadstroomkabel en overige bedrading

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Loop laadstroomkabel en overige bedrading

Berichtdoor philip » 12 Mrt 2012, 19:34

vuuren1 schreef:[..]
Verder is 14 dagen op antwoord moeten wachten niet normaal (ofwel afkeurenswaardig).

En niet conform mijn ervaringen met ADT. Ik kreeg altijd snel en goed antwoord bij een beduidend minder grote aankoop.
philip
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 Jan 2012, 12:02
ligplaats:
info:

Re: Loop laadstroomkabel en overige bedrading

Berichtdoor vuuren1 » 13 Mrt 2012, 00:06

philip schreef:
vuuren1 schreef:[..]
Verder is 14 dagen op antwoord moeten wachten niet normaal (ofwel afkeurenswaardig).

En niet conform mijn ervaringen met ADT. Ik kreeg altijd snel en goed antwoord bij een beduidend minder grote aankoop.


Het antwoorden op vragen, en leveren van minder complexe artikelen gaat inderdaad heel goed.
De daar aanwezige vakkennis is m.i. ook boven gemiddeld.
Erg positief maar Wim ervaart toch enige ergernis m.b.t. de service en dat belemmert de geplande voortgang.
Dat is jammer en mag hier uiteraard gewoon besproken worden.

Verder heeft Wim stellig vast willen houden aan een bestaand instrumentenpaneel (met ook een 2e stuurstand) waarbij ik mijn twijfels had en ook heb uitgesproken.
En daar zit nu de kern van de vertraging.
Los daarvan is het zo dat als een leverancier instemt met een dergelijke aanpassing dat ook moet waarmaken en wel binnen redelijke tijd.

Ik heb Wim bewust geen aanbieding gedaan voor een nieuwe motor om reden dat ik geen strakke (of vaste) prijs zou kunnen neerzetten voor de door Wim gewenste aanpassingen m.b.t. de bestaande situatie en instrumenten.
In geval van nog niet echt duidelijk maatwerk doen we dat niet of we doen het met het maatwerk (apart) op basis van uren. Dan is het voor iedereen duidelijk en krijgt de klant (uiteraard) ook binnen enkele uren antwoord op vragen.
14 Dagen wachten is niet normaal..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Loop laadstroomkabel en overige bedrading

Berichtdoor Wim Niessen » 13 Mrt 2012, 01:33

Ik heb aanvankelijk Drinkwaard aan boord gehad voor eveneens een Craftsman motor. Zij hebben de instrumentenpanelen gzien en zagen er geen enkel probleem in de motor hierop aan te sluiten.
En verder: ik ben maar een leek maar voor iemand met kennis van electrotechniek/electronica moet het naar mijn idee relatief eenvoudig zijn om dit te doen.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Loop laadstroomkabel en overige bedrading

Berichtdoor vuuren1 » 14 Mrt 2012, 00:50

Wim Niessen schreef:Ik heb aanvankelijk Drinkwaard aan boord gehad voor eveneens een Craftsman motor. Zij hebben de instrumentenpanelen gzien en zagen er geen enkel probleem in de motor hierop aan te sluiten.
En verder: ik ben maar een leek maar voor iemand met kennis van electrotechniek/electronica moet het naar mijn idee relatief eenvoudig zijn om dit te doen.


Wim,

Was Drinkwaard voor de levering van een Craftsman motor dan duurder dan ADT?
Iedereen die je bij de boot haalt kan van alles roepen over gemakkelijk over te bouwen zaken, maar ik ben er iets voorzichtiger mee.

Met jouw recente (merk) meetinstrumenten van VDO kan het eigenlijk niet heel erg moeilijk zijn om over te zetten.
Op de oude motor zitten de gevers en die passen (al dan niet met een verloopje) op op de nieuwe motor en anders is er bij VDO wel een ander zendertje te krijgen.

Toch blijft (en blijkt) het een risico om een standaard configuratie af te wijzen en vast te houden aan bestaand spul.
-Eenvoudig- is toch iets te simpel uitgedrukt, er moet immers wel iemand voor gaan zitten om het schema te ontwikkelen.
Ik doe dat gewoon in het werk en zonder schema vooraf.
Een schema achteraf kan ik wel maken maar kost je extra geld en heb je niet nodig omdat het is aangesloten volgens de aparte schema's van de instrumenten die bijgeleverd worden.

Echte vakmensen zijn schaars en niemand wil voor een ambacht leren omdat het ambacht i.c.m. theoretische kennis zwaar ondergewaardeerd is.
Dan loopt je als consument de kans dat je te maken krijgt met bureaucratie en mensen die het niet meer alleen aan kunnen.
Dat wordt nog veel erger en het BNP van NL loopt alleen maar terug.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten