schakelende voedingen (zoals volgens mijn info de Blue Charger) kunnen de ALS doen aanspreken. daarnaast zorgen ze voor een grote 'aanloopstroom'. Ik kan niet in walaansluiting van de TS kijken en weet dus ook niet zeker of daar een automaat of een ALS is gemonteerd. Een duidelijke foto van de open kast zou helpen.
Maar anyhow is het aansluiten van een schakelende voeding op een 6A walstroomkast problematisch. Je kunt aan de walstroomkast niets wijzigen, de Blue Charger heb je ook al....dan is het enige wat je kunt doen de BC 'langzaam' aan te zetten via de NTC weerstand die in het aanbevolen tussenkastje is gemonteerd. Misschien zijn er anderen die hier positieve ervaring mee hebben. Op Camper-fora hoor je wel aardige dingen roepen over zo een tussenstekker, maar vaak is het dan onduidelijk of het een ALS of een eindzekering betreft in de wal-(camping) aansluiting. Proberen kost je niet al te veel...werkt het niet kan ie weer op MP.
Overigens is hier nog e.e.a. te lezen:
http://www.etotaal.nl/upload/Aardleksch ... elaars.pdf als je meer wilt weten over ALS en schakelende voedingen.
Je adviezen over het zoeken naar 'nattigheid' die de ALS laat trippen zijn natuurlijk helemaal correct. Ik ben er van uitgegaan dat de TS dit al had gedaan.
Misschien een tip voor de makers van Blue Charge apparatuur: vermeld de omstandigheden waaronder het apparaat zonder problemen gebruikt kan worden. Een wal-aansluiting van 6A met een eigen ALS is erg normaal in jachthavens/verenigingshavens en daar zou de apparatuur dus op afgestemd moeten zijn.
Ik hoor graag verder
Arnold