magneten in een gelijkstroommotor

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

magneten in een gelijkstroommotor

Berichtdoor Arthur4 » 12 Jul 2017, 22:11

hallo forumleden,
van de week heb ik de motor van mijn ankerlier uit elkaar gehaald. Deze heeft schijnbaar heel lang onder water gestaan, alles verroest en kapot gedrukt.

De 4 magneten zijn normaal in het motorhuis vastgelijmd, maar door de roest en het water waren die ook los gekomen. Ik heb alles uit elkaar gehaald, goed schoongemaakt en ben nu de boel weer aan het in elkaar zetten.
Van de 4 magneten zijn er 2 steeds hetzelfde, trekken elkaar aan, en verwissel je er 1 van paar A met het andere paar B dan stoten ze elkaar af.
Het lijkt mij logisch dat ik de magneten om en om monteer, dus 1 van paar A, dan 1 van paar B, dan weer van de A en dan weer van B. Maar ik ben niet helemaal zeker. Lijm ik de magneten vast en ze blijken toch verkeerd te zitten, dan haal ik een hoop werk op mijn hals. Heeft iemand een idee, wat de volgorde moet zijn?
Op voorhand bedankt voor een reactie,
groeten Arthur
Arthur4
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 04 Okt 2016, 20:10
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: magneten in een gelijkstroommotor

Berichtdoor henkvd » 12 Jul 2017, 22:26

Om en om, nu nog even verzinnen hoe je ze er in gaat lijmen, 2 tegen tegenover elkaar liggende per keer met het anker er in en vulling om ze uit te lijnen, niet zo heel makkelijk.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten