Vandaag de eerste vaartocht gemaakt na de winterberging. Watertank gevuld en kranen ontlucht. Bij sluiten van de kranen blijft nu de waterpomp PAR-mate langzaam doorlopen. Mijn eerste gedachte was dat er ergens een lekje zou moeten zijn, maar dat blijkt bij nadere inspectie niet het geval. Zit er in een dergelijke pomp mogelijk een membraam wat na droging gescheurd kan zijn? Pomp is 26 jaar oud en vervangen zal wel de oplossing zijn. Maar misschien hebben jullie andere ideeën.
Ontluchten blijkt het probleem niet te zijn. Vandaag slang losgenomen aan de pomp, gat dichtgehouden en pomp laten draaien. Slaat af en gaat direct weer langzaam draaien. Probleem zit dus in de pomp. Deze ook gedemonteerd en blijkt plunjerpomp te zijn, geen membraam dus. Alles schoon gemaakt, zie er niets aan. Vrees toch voor nieuwe pomp.
Mopolcamper schreef:Probleem zit dus in de pomp. Deze ook gedemonteerd en blijkt plunjerpomp te zijn, geen membraam dus.Vrees toch voor nieuwe pomp.
Dat hoeft niet. Indien het een plunjer pomp betreft,dan zitten er inlaat- en uitlaatklepjes in. Check deze,want die kunnen ook slijten. Als er verder geen water in het droge gedeelte van de pomp staat,is de plunjer afdichting nog dicht.