starter BNG of FKB?

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

starter BNG of FKB?

Berichtdoor quichot » 20 Mrt 2017, 11:47

Dit is eigenlijk een vervolg op de topic 'startslot verdacht?'.
Wolfs verhaal over de startmotor van het type BNG wordt bijna woordelijk bevestigd door een leverancier in Zaandam die voor de DAF ook de FKB kan leveren.
Nu weet ik alleen niet of mijn huidige, vorig jaar nieuw gekochte starter van het type BNG of een FKB is. Het is een typenummer van HC-cargo, 110207, die is daar ook nog leverbaar, maar ik heb ze gebeld en zij kunnen mij dat gekgenoeg niet vertellen.
Kan ik dat zelf ergens aan zien? Fotootjes van beide typen lijken teveel op elkaar.
Ik vraag dat omdat ik na montage van het hulprelais nog niet van het af en toe klikken af ben. De eerste keer na montage prima, en toen meteen 2 x alleen een klik of zes. Daarna weer 30 x probleemloos. (Dat ik zo vaak achterelkaar kan starten zonder dat de accu's uitputten komt doordat de motor op de eerste compressie al aanslaat, dus het starten duurt nog geen halve seconde).
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: starter BNG of FKB?

Berichtdoor Noordvaarder » 20 Mrt 2017, 16:24

Heb je deze in de volgende link?
De BNG startmotor.
http://www.boothobby.nl/index.php/bosch-startmotor
Noordvaarder
 

Re: starter BNG of FKB?

Berichtdoor quichot » 21 Mrt 2017, 09:01

Dank je.
Die exploded view ben ik inderdaad ook tegengekomen op internet. Maar dat is voor een leek als mij zo'n berg onbegrijpelijke onderdeeltjes dat ik er niet wijs uit wordt. Het moet volgens mij direct te zien zijn aan bepaalde uiterlijke kenmerken als je de beschermkap losschroeft. Vraag is: waaraan?
Ik denk dat hem meeneem naar die firma in Zaandam. Daar wisten ze in elk geval dat er twee soorten starters zijn, en hoe die werken. Eraf moet hij toch.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: starter BNG of FKB?

Berichtdoor Wolf1 » 30 Mrt 2017, 07:04

quichot schreef:Dank je.
Die exploded view ben ik inderdaad ook tegengekomen op internet. Maar dat is voor een leek als mij zo'n berg onbegrijpelijke onderdeeltjes dat ik er niet wijs uit wordt. Het moet volgens mij direct te zien zijn aan bepaalde uiterlijke kenmerken als je de beschermkap losschroeft. Vraag is: waaraan?
Ik denk dat hem meeneem naar die firma in Zaandam. Daar wisten ze in elk geval dat er twee soorten starters zijn, en hoe die werken. Eraf moet hij toch.

Wil je geholpen worden ? ?
Je zou een mailtje kunnen sturen !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:


Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten