verdenking contactslot terecht?

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Wolf1 » 11 Mrt 2017, 20:12

quichot schreef:Waar koop ik dan zo'n ding, en waar moet ik als leek op letten? Merk? Type?
En wat mag dat kosten?

5.5 KW 24V 11 tanden pasrand 110mm 3 gats kost hier in het zuiden nog geen €200, maar ik ga hem niet leveren heb net alle gezeik hier gezien als Aquanaut of iemand anders hier iets verkoopt, nee dank je !
viewtopic.php?f=10&t=3006 kunnen jullie alles nog eens na lezen !
Gr Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Roelof » 11 Mrt 2017, 20:49

quichot schreef:Waar koop ik dan zo'n ding, en waar moet ik als leek op letten? Merk? Type?
En wat mag dat kosten?


Wolf1 schreef:5.5 KW 24V 11 tanden pasrand 110mm 3 gats kost hier in het zuiden nog geen €200, maar ik ga hem niet leveren heb net alle gezeik hier gezien als Aquanaut of iemand anders hier iets verkoopt, nee dank je !
viewtopic.php?f=10&t=3006 kunnen jullie alles nog eens na lezen !
Gr Wolf1


kopie uit: viewtopic.php?f=10&t=3006
Wolf1 schreef:......., daar aantegen de arbeid vergoeding is van veel zaken afhankelijk, 1e mijn gemoed toestand, 2e Hoe leuk vind ik de te verrichten werkzaamheden, 3e de hoeveelheid werk, 4e hoe is de financiële toestand van mijn cliënt, 5e Hoe sympathiek is mijn cliënt en hoe waardeert hij de gedane werkzaamheden.
En als jij nu vindt dat het aanbieden van eventuele mogelijkheden op deze site, reclame is, en daar regels voor moeten komen, kan ik je bij voorbaat vertellen dat ik daar dan mijn kont mee schoon houdt.
Gr. Wolf1[/i][/color]


Misschien een PBtje met de gegevens van de leverancier naar Guido?
Het 5e punt rechtvaardigt dit.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor vuuren1 » 13 Mrt 2017, 02:42

Even afdwalen:

Wolf heeft een zeker punt!
Wel gratis kostbare vakkennis weg mogen geven maar als het toevallig bij iemand zo uitkomt om er enige commercie achter te kunnen zoeken krijgen we de kous op onze kop.

Om die reden ben ik ook minder enthousiast..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Amersfow » 13 Mrt 2017, 08:36

Eum, waarom een oplossing voor een niet bestaand probleem? Extra relais van 3 euro (of desnoods 10) lost het probleem met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op. Waarom een andere startmotor?
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Roelof » 13 Mrt 2017, 09:10

@Vuuren1 & Wolf1

Hmm, dacht dat één van de mooie dingen op het forum is dat je elkaar (kunt) helpen.
Dat er af en toe iemand is die er beter van wil worden keur ik natuurlijk niet goed, dat zijn de spreekwoordelijke rotte appels in de mand.

Ik vindt het echter geen pas hebben om met stellige overtuiging een oplossing aan te dragen welke niet al te veel kost maar vervolgens te zeggen dat je niet wilt helpen.

In bovenstaande zou Wolf1 de startmotor niet hoeven te kopen / opsturen oid.
Een PBtje naar Guido met de contact gegevens en bedrijfsnaam zou voldoende zijn.
Ongeveer net zoveel moeite als een bericht op het forum plaatsten, kost niks, je kunt gewoon thuis blijven en TS kan zelf contact opnemen, afrekenen en zorgen dat het verstuurd wordt of ophalen.

Als je verder niet wilt helpen is de opmerking dat zo'n startmotor in het zuiden minder dan 200,- kost (met de wetenschap dat TS niet lang geleden er ruim 400,- voor afgetikt heeft) geen bijgrage.
Zo'n opmerking creert hooguit een rotgevoel bij TS (welke op zijn beurt nooit te beroerd is om mee te denken met anderen op het forum).

Het komt op mj nu een beetje over als die oude ROLO-ROLO reclame van dat jochie en die olifant......

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Marie Christina » 13 Mrt 2017, 09:30

Ben ik de enige met een déjà- vu? :?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Roelof » 13 Mrt 2017, 09:34

Dacht zelf ook zoiets toen ik mijn reaktie schreef.... :o
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor quichot » 13 Mrt 2017, 09:36

Roelof schreef: Een PBtje naar Guido met de contact gegevens en bedrijfsnaam zou voldoende zijn.

Roelof, dat PB-tje heb ik inmiddels gekregen, waarvoor mijn dank, maar dat zie jij dan weer niet op het open forum, en dat is jammer. Dus bij deze.

Wel goed dat je de kwestie oppakte. Laten we hier niet te overspannen doen over het grijze gebied tussen welgemeend advies gekoppeld aan het aanbieden van goederen en schaamteloze reclame voor eigen toko.
Dat laatste komt hier overigens eigenlijk niet voor. Een heel enkele keer een account met 1 posting, maar die wordt dan genegeerd.

Terug naar de topic: ik overweeg én én: én een type startmotor die dat specifieke probleem niet kent én een startrelais. De reden hiervoor is dat ik verbetering door dat relais niet kan testen. Daarvoor doet de storing zich te weinig, en te onverwacht voor.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor Roelof » 13 Mrt 2017, 10:09

Mooi.

Niks meer aan het toeval overlaten, bullet proof
Het beste recept om met een goed gevoel te gaan varen.

Suc6
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: verdenking contactslot terecht?

Berichtdoor quichot » 16 Mrt 2017, 11:59

Dat relais was nog even een probleempje, niemand had zo'n ding. Althans, niet de echte Hella, alleen merk X. Hella gebeld. Bleek na enig zoeken het typenummer gewijzigd: 4RA 956.400.031, en die had Brezan zo liggen.
Met de startmotor kom ik even niet verder. Bij het door Wolf aan mij ge-pd-de bedrijf begreep niemand diens uitleg over de verschillende aansturingen van de bendix: 'werken allemaal volgens hetzelfde principe'.
Dus voorlopig alleen dat relais. Vóór mijn Parijsreis maak ik in april nog een weekendtocht met wat vrienden en dat is wel een aardige proefvaart.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten