scheeps aggregaat

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor RuudM » 18 Dec 2016, 17:44

Rene,

verdraagzaamheid, rekening houden met en respect voor elkaar zijn voor mij wel basis normen. en ik moet rekening houden met anderen en wil ook geen overlast zijn voor anderen. ik stoor mij ook als er van die honda generatortjes de hele dag tot 's avonds laat staan te draaien. toch zie je het als je in de "vrije"natuur ligt steeds meer. men wil graag hetzelfde comfort als thuis. maar tijden veranderen en niet altijd ten positieve!

En ook op het water zit ik ook wel voor mijn rust. we zoeken toch ook geen fabriek op om naast te gaan liggen ?

gr
ruud
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor quichot » 18 Dec 2016, 17:47

Klaver vier schreef: Wij liggen dan in Loosdrecht en dan denken er ook heel veel dat wij de muziek op hun radio ook zo mooi vinden.

Het zal wel aan m'n leeftijd liggen, maar het is ook altijd van die grafherrie!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor Klaver vier » 18 Dec 2016, 17:59

Ik houdt best van ruige muziek,maar zoek die dan graag zelf uit,ik vindt het ook vaak best leuk wat een ander draait,maar ik wil het niet opgedrongen krijgen.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor RuudM » 18 Dec 2016, 18:00

Guido,

Ligt denk ik niet aan je leeftijd. we varen en liggen ook voor onze rust. En of er nu muziek is of een generator draait eventjes kunnen we ons wel aanpassen maar op een moment gaat het toch op je irritatie nippeltje werken.

ook bij mij en maakt niet uit welke van de twee!

ruud
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor R.C.Grootveld » 18 Dec 2016, 19:50

quichot schreef:Ik ben als stadsmens eraan gewend geraakt niet te gauw te piepen over mijn buren, al heb je misschien gelijk, want als je overal last van hebt, heb je geen leven.
Op kleine bootjes is zo'n Honda'tje natuurlijk wel een uitkomst. Grote accu's en zonnepanelen zijn immers geen optie. Vroeger sjouwde je dan een koelbox mee, maar ja, das war einmahl! :D

Ik ben (van oorsprong) ook een stadsmens en werk ook nog eens in een vrij rumoerige omgeving.
Juist daarom zoek ik in m'n vrije tijd de rust en ruimte van het water op om ook eens gewoon naar het getjilp van vogels te luisteren.
En dan ben ik er niet zo van gecharmeerd als anderen die rust willens en wetens verstoren met een generator.

Ruinte probleem kan het niet zijn, als je de ruimte hebt voor een douche en een kombuis om te koken, is er vast wel ergens een hoekje te vinden om een paar flinke accu's met bijbehorende combi weg te frommelen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor pascall » 18 Dec 2016, 20:46

Ik snap niet dat je tegenwoordig voor een aggregaat kiest terwijl er zoveel alternatieven zijn, voorbeeld; wij liggen nooit aan de walstroom, sterker nog, we hebben sinds kort pas walstroom op de haven.
2x 100 AMP Mastervol dynamo's, 700 AMP/H accu’s, 60 liter boiler, koken op diesel Wallis, 2 dagen warmwater, stroom voor 6 dagen, is dan de boel op gaan we een uurtje varen en kunnen we er weer tegen aan.
Als wij langer dan 3 dagen liggen is het wel op, wij hebben tenslotte een boot om mee te varen anders had ik het ding wel op palen gezet!
Maar goed, ieder zijn ding.
En zou ik echt de derde dag zonder te varen warmwater willen, ik heb het al eerder vernoemd, koop ik wel een warmwater maker van Webasto of dergelijke, veel minder overlast, veel goedkoper, en neemt minder ruimte in.

Mvg,

Pascal
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor varg » 18 Dec 2016, 21:59

Ik heb ook wel last gehad van een andermans uitlaatgassen bij windstil weer, of van het gegorgel van een natte uitlaat.
Is het misschien een optie om een losse uitlaat te plaatsen voor als het aggregaat draait?
Een droge uitlaat met goede dempers neem veel van het geluid weg. Als je dan de uitlaatgassen en het geluid pakweg 2,5 meter boven je schip laat verdwijnen heeft je omgeving er al veel minder last van.
Als je bijv. de Wolff-installatie neemt, met kimkoeling en een 1500 toeren machine en een goede uitlaat, ruim boven het water, dan moet de (over)last toch praktisch weg zijn. Het kan een wegneembare pijp zijn of je scheepsmastje. Zoek maar een creatieve oplossing.
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor hemmes » 19 Dec 2016, 00:01

Hallo ik zelf heb ook een generator aan boord dit is een vetus 6.5 kva in een blauwe kast hij is watergekoeld met een gas waterafscheider dat betekent dat het water onder het schip uitkomt en de uitlaatgassen boven de waterlijn dit scheelt erg veel herrie en het irritante geklots hoor je ook niet ben het er zeker mee eens dat je een generator altijd wel ruikt of hoort maar ik gebruik hem enkel om te koken of mocht het slecht weer zijn om de accu's te laden de rest van de gebruikers houd ik keurig bij met 6 zonnepanelen .ik vond het zelf de investering waard omdat ik geen gas meer aan boord wilde warm water gaat met de combi ketel op diesel .het enige is inderdaad dat je wel rekening moet houden met je omgeving want je ruikt of hoort de generator altijd
hemmes
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 23:43
ligplaats:
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor Marie Christina » 19 Dec 2016, 08:04

quichot schreef:Het zal wel aan m'n leeftijd liggen, maar het is ook altijd van die grafherrie!

Het is een irritatiefactortje.
https://www.youtube.com/watch?v=_LvubiLDgro
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: scheeps aggregaat

Berichtdoor quichot » 19 Dec 2016, 10:47

R.C.Grootveld schreef: Ruinte probleem kan het niet zijn, als je de ruimte hebt voor een douche en een kombuis om te koken, is er vast wel ergens een hoekje te vinden om een paar flinke accu's met bijbehorende combi weg te frommelen.

Zouden al die dagrecreatiebootjes die een Honda'tje aan wal zetten een douche en een combuis hebben denk je?
(ps. ik heb zo'n ding niet nodig. Alles op zonne-energie ;) )

René, wás het maar ruige muziek. Stevige heavy metal of guitar rock is nooit weg, maar het is altijd zo'n allesdoordringende house-dreun met synthetische beats.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten