Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

Berichtdoor Klaver vier » 04 Sep 2016, 17:39

Sorry Menno maar dan begrijp je het 9 van de tien keer verkeerd
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

Berichtdoor Marie Christina » 04 Sep 2016, 17:51

Waarvan akte.
Zullen we ons dan nu weer richten op de vraag van Jan?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Sep 2016, 18:06

Marie Christina schreef:Zullen we ons dan nu weer richten op de vraag van Jan?

Yes. :!: :!:
Noordvaarder
 

Re: Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

Berichtdoor Jan » 04 Sep 2016, 18:53

Ik heb dus geen foto van de pomp, beetje knullig (had beter eerst even de foto's kunnen maken)
in mijn herinnering lijkt de pompt het meest op een membraampomp.

Noordvaarder, ik heb geen indicatievak of meter gezien.. er zit in de punt een ijzeren schot, als ik deze weghaal zie je daarachter de vaste watertank zitten, de bovenkant van de tank, deze gaat van zijkant naar zijkant. en loopt helemaal door tot de punt. op het einde zie je dan de vulslang zitten die van de tank naar het dek loopt. de voorkant van de tank kan ik alleen zien als ik via die houten luikjes in de banken onder de banken kijk.
ik zie dan de voorkant van de tank zitten en de slang die naar de pomp loopt (zie foto's)

http://www.jlvermeulen.nl/temp/t1.jpg
http://www.jlvermeulen.nl/temp/t2.jpg
http://www.jlvermeulen.nl/temp/t3.jpg

Ik heb de neiging om leeg te pompen en gat ik de bovenkant te maken en deze te gebruiken voor oplag ruimte/verzwaring en watertank.
alleen omdat de tank vast lijkt te zitten aan het casco, ben ik bang dat dit onderdeel ook de zijkanten (hoe noem je die nu toc?h) van de boot verstevigt als een soort draagbalk in een huis
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Re: Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

Berichtdoor stefan » 05 Sep 2016, 08:11

Is die nattigheid die je op de buitenzijde vd tank voelt niet gewoon condens vanwege te temperatuur verschillen?

Lijkt mij beter om te zorgen voor goede slangen en goede pomp ipv gaten zagen en tank buiten dienst stellen....
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Drinkwaterpomp pompt wel, geen water

Berichtdoor Jan » 05 Sep 2016, 10:47

De grond voor de tank was ook een beetje vochtig geworden. De vorige eigenaar had ook al problemen met de tank. De tank is droog zolang je niet te vol gooit.. Maar hoe vol dit mag zijn is niet duidelijk. Het is niet ook niet praktisch ivm troubleshooting omdat hij helemaal is ingebouwd en onder/achter de polyster banken is weggewerkt. De fotos die ik nam zijn genomen met mijn telefoon door mijn arm blind in een Opbergvak te steken en beetje rond te schieten in de hoop wat te kunnen zien.
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten