Nu ik na een testjaartje overtuigd ben van de effectiviteit van zonnepanelen wil ik de accubanken anders inrichten.
Deel van dat plan is het totaal scheiden van start- boegschroef- hulpmotor- en serviceaccu's. De accu's van de boegschroef zijn al geheel gescheiden meteen eigen wisselstroomgenerator aan de hoofmotor. Ook de hulpmotor is al geheel stand alone met eigen startaccu, want lader en starthulp moet je juist kunnen starten als er malheur is met de andere accu's.
Mijn vraag is voor kenners simpel, maar voor mij net iets te hoog gegrepen.
Er staan genoeg schema's op het web, maar die zijn me allemaal veel te uitgebreid, met accuscheiders, wisselschakelaars, gebruikers, en noem maar op.
Ik zoek een schema waarin uitsluitend de volgende elementen zitten:
- 2 x 12V startaccu's in serie (24V) (heb ik al)
- startmotor 24V (heb ik al)
- contactslot met sleutel (heb ik al)
- wisselstroomgenerator (moet ik nog aanschaffen, tips zijn welkom)
- spanningsregelaar (als nodig, ik dacht dat er ook generatoren bestonden met een geïntegreerde regelaar)
- amperemeter (heb ik al)
- oliedrukgever/meter, die nu van ruststand op 0 springt als ik met de startsleutel contact maak
ps. er zijn voor de DAF 575 ook 12V startmotoren verkrijgbaar, in welk geval ik mijn oorspronkelijke 12V gelijkstroomdynamo kan houden. Is dat aan te raden? Ik wil in ieder geval, linksom of rechtsom, van mijn oude mechanische serieparallelschakelaar af.
Wie kan me verder helpen?