bedradingsschema startaccu's

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: bedradingsschema startaccu's

Berichtdoor AlfaR » 25 Jan 2016, 18:03

Ja, als in laden.
AlfaR
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 17 Aug 2015, 15:02
ligplaats:
info:

Re: bedradingsschema startaccu's

Berichtdoor quichot » 25 Jan 2016, 18:29

@AlfaR, ik heb toch 's zitten kijken naar zo'n Argo FET 1002 laadstroomverdeler. Inderdaad niet zo duur.
Het leek mij eerst wel een safe idee om beide banken elk een eigen dynamo te geven, maar als de betrouwbaarheid van zo'n laadstroomverdeler niet onder doet voor een tweede dynamo maakt dat niet veel uit. Dan laat ik mijn ouwe trouwe 12V dynamo gewoon zitten waar die zit als back up voor de panelen, daarvan ben ik verder niet afhankelijk.
Goede raad is duur, ik slaap er nog een nachtje over.
Ik heb vandaag de overbodig geworden elementen gedemonteerd en het oude bedradingschema gemerkt en genoteerd. Daardoor is mij al een boel duidelijk geworden.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: bedradingsschema startaccu's

Berichtdoor AlfaR » 25 Jan 2016, 18:58

Mijn idee...

De nieuwe 24 Volt dynamo gebruiken voor start en boegschroef. Met een Laadstroomverdeler ertussen, die zijn betrouwbaarder dan je dynamo hoor. Er zitten geen slijtende delen in .
De 12 gelijk kun je eerst houden voor je service set.
Betrouwbaar en simpeler.
AlfaR
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 17 Aug 2015, 15:02
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten