Electrisch schema

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Electrisch schema

Berichtdoor sigdock » 13 Jan 2012, 12:31

Leuke foto maar wat heeft dit ook alweer met een electrisch schema te maken? OK, hier stroomt ook iets ..... :mrgreen:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: Electrisch schema

Berichtdoor Byl54 » 13 Jan 2012, 13:15

sigdock@ niets, net als dit bericht, en de vele berichten die mensen hier posten, dit forum is gewoon een chaos.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Electrisch schema

Berichtdoor Klaas » 13 Jan 2012, 13:27

tja chaos valt wel mee onderdelen staan gewoon bij elkaar, en ik vind dit en heus interesant onderwerp. Alleen jammer dat jij dit er nu weer tussen moest plaatsen.
Blijkbaar wil je graag reactie. Nou bij deze, alsjeblieft.
En nu weer ontopic.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Electrisch schema

Berichtdoor Byl54 » 13 Jan 2012, 13:33

7kinderen@ Kijk eerst eens naar het aantal berichten wat u zelf plaatst en ook eens of deze betrekking op het onderwerp. En zoals u zelf schrijft je hoeft het niet te lezen, maar zo wordt de chaos alleen maar groter.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Electrisch schema

Berichtdoor Klaas » 13 Jan 2012, 13:46

als u alles goed volgt, dan valt het allemaal wel mee hoor, ja ik heb veel berichten, maar dat komt voornamelijk dat ik in het begin erg op de bres ben gesprongen voor dit forum, samen met nog een paar, en nu dat niet meer nodig is vind ik het ook niet verder nodig u mij zelf te moeten verantwoorden, momenteel bent u met het zelfde bezig, nl het onderwerp vervuilen door mij er in dit topic op aan te spreken.
en volgens mij als het echt de spuigaten uit zou lopen zal ik er door de aangewezen personen op worden aan gesproken.
het is juist nu de bedoeling dat we er samen aan werken om dit soort opmerkingen gewoon weg te laten.
ik ga het hier dan ook bij laten. :)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Electrisch schema

Berichtdoor sinty » 13 Jan 2012, 13:50

heer byl neem dan het goede voorbeeld, u stelde een vraag, kreegt antwoord , en laat totaal niets meer horen ?? ( lekkage polyvalk ) dat is ook niet zo netjes kan anders
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Electrisch schema

Berichtdoor Frieslandvaarder » 13 Jan 2012, 14:34

vuuren1 schreef:Bas,

Een nuttig verhaal waar iedereen iets aan kan hebben!
De vraag is wie de aankoopkeuring uitvoert en hoe deskundige de man is.

Op het oude forum heb ik daar al veel over geschreven, maar -emotionele kopers- willen dergelijke verhalen niet horen.

Ik mag bij sommige scheepsmakelaars niet komen, die eisen o.a. een XXXX gecertificeerde expert.
Dat snap ik heel erg goed omdat ik teveel minpunten zal vinden.
Waarom ik dat grotere aantal minpunten vindt mag je zelf bedenken.

Ik wil helemaal geen aansluiting bij commerciele organisaties die een korte cursus -expert- aanbieden voor leken.

Een verkoper is met mij aan boord bijna nooit erg blij.
Dat kost hem veelal tussen de 10 en 30% van zijn vraagprijs..


Helemaal mee eens, hebben ons huidig schip ook laten keuren door een expert.Slotsom was dat de prijs in overeenstemming was met het aangebodene. Dat er werk aan zat(en zit) was mij al duidelijk toen ik het schip voor de 1e maal zag. Maar de prijs was gewoon goed, Zijn nu een 5 jaar verder en het schip is bijna zoals ik vind dat hij moet zijn. Nog enkele zaken worden binnenkort nagekeken,als het meezit word dit voorlopig het laatste, dan is het vooral zaak om alles goed bij te houden en de kosten beheersbaar te houden, veel is inmiddels vernieuwd/verbeterd met de juiste materialen zoals de isolatie achter de betimmering, dankzij een tip van Hans en eigenlijk heel simpel, een ander luchtfilter waardoor het motorlawaai meteen een stuk minder werd, dankzij een tip van Ton. Het elektrische gedeelte is nu voor 90% klaar,helemaal vernieuwd en volgens de normen aangelegd door schoonzoon van onze havenmeester die scheepselectricien is, eerst heeft hij alles doorgemeten en foto,s gemaakt, het was echt een wirwar van draden.Vervolgens oude bedrading er uit en de nieuwe er in, is enkele zaterdagen bezig geweest, dacht 6 maar het ziet er nu echt professioneel uit. Had van tevoren een offerte opgevraagd bij een bedrijf, als ik de dagen omreken naar uren wat schoonzoon gewerkt heeft was het bedrag wat hij vroeg zeker verklaarbaar, maar voor mij te veel op dat moment. Zo blijft het beheersbaar en vaar je met een gerust hart rond.
Met vriendelijke groet
Frieslandvaarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 13:37
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten