afzekeren 12V

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: afzekeren 12V

Berichtdoor aquanaut » 30 Aug 2015, 20:27

Joshuajos gaat uit van de hypothese dat er ergens (in zijn voorbeeld het toplicht) al min aan massa sluiting maakte.
Daarom opperde ik al de isolatiebewaker, dan gaat er bij een min aan massa een alarmpje af of een lampje branden.

Hij gaat er in de hypothese ook van uit dat de plus vóór de zekering sluiting maakt.................

Ik denk alleen dat Joshuajos zich niet realiseert hoe veel werk hij gaat hebben om zijn huid werkelijk massavrij te maken.

Edit: ook met luctor zijn dubbele startrelais oplossing

Maar we wachten af.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: afzekeren 12V

Berichtdoor joshuajos » 02 Sep 2015, 15:26

Mijn vraag verandert in een discussie :| . Het is niet mijn bedoeling om een bepaalt systeem af te keuren. Men heeft een vraag en hoopt dat een ander persoon daar antwoordt op heeft :)
joshuajos
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 Aug 2015, 15:41
ligplaats: boxmeer
info:

Re: afzekeren 12V

Berichtdoor R.C.Grootveld » 02 Sep 2015, 15:40

Tja, als je een vraag stelt waar sommigen vraagtekens bij stellen, dien je te accepteren dat er een "wedervraag" komt in de trend van "en waarom zou je dat doen?"
En dan ontstaat er vaak een discussie; en los van het feit dat daar niets op tegen is, worden er dan vaak ook zaken belicht die anders niet belicht zouden worden.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: afzekeren 12V

Berichtdoor henkvd » 02 Sep 2015, 16:53

Massa vrij is een uitdaging, heb je duur de problemen aan de motor opgelost, zodat die massavrij is verpest de apparatuur weer je massa vrije installatie, het gross van de goedkopere apparaten, doet doodleuk niet mee aan massavrij, is wel weer op te lossen met een geïsoleerde DC/DC converter, maar daarmee lopen de installatie kosten weer flink op.

dat we de bedrading dubbel uitvoeren is van deze tijd, maar om te verwachten dat de scheepshuid vrij ligt van massa, dat kunnen we voor plezier budgetten beter maar laten voor wat het is, een ekele automaat is dan ruimschoots voldoende.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: afzekeren 12V

Berichtdoor ErikH » 02 Sep 2015, 16:59

joshuajos schreef:Mijn vraag verandert in een discussie :|


En op mijn wedervraag geef je geen antwoord.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten