Zonnepaneel voor koelkast

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor R.C.Grootveld » 22 Mei 2015, 15:27

Ik geloof best dat die € 2000 achterhaald is, ik heb het immers over 2006 en het zou me verbazen als dat niet zou zijn (was overigens incl. regelaar etc.)
Verder is de ruimte op m'n dak beperkt, breder als 30cm kan ik sowieso niet kwijt ivm schuifdak.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor Ronaldmuzie » 23 Mei 2015, 18:34

Als je maar 30 cm in de breedte hebt wordthet wel lastig zonnepanelen boven de 50 wat zijn al breeder een paneel van 20 watt zou kunnen die zijn 30 breed en 53 lang dan kan je er meerder aan elkaar koppelen om aan vermogen te komen maar dan kosthet je wel veel koppelstekers je zit dan op 34.95 per paneel maar wel per paneel 11.95 erbij om er weer een aantekopelen een goede laadregelaar kost ongeveer tussen de 80 en 120 euro afhankelijk hoeveel van die paneeltjes je gaat gebruiken. hoe je het het op je dak legt zou ik aanraden van hoekprofiel een bak te maken waarje ze in kan leggen.


Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor laserdevil » 25 Mei 2015, 02:09

Ronald,
Als je een bak maakt van hoekprofiel , komt er geen wind dus ook geen koeling onder de panelen.
En dat hebben ze juist nodig om een goed rendement te houden.
Als ze de warmte niet kwijt kunnen , dan geven ze niet het vermogen wat ze op dat moment max. kunnen leveren.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor Ronaldmuzie » 25 Mei 2015, 13:54

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je die bak dan een aantal cm verhoogd zodat er windt onderdoor kan maar dacht dat men dat zelf wel kon bedenken dat je het nietplat op je dak moet doen tenslotte zijn alle montagesteunen die je standaard kan kopen ook zo gemaakt dat de panelen hoog staan.

Maarnu is het iedergeval duidelijk :D
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor Marcel010 » 25 Mei 2015, 18:13

Wij hebben een flexibel overloopbaar paneel, dat ligt op ons kajuitdak en loopt mooi mee met de ronding.
Geeft inderdaad wel een stuk minder vermogen, maar bij ons is het ervoor dat de accu's altijd lekker vol liggen en we het kleine verbruik een beetje kunnen bijhouden.
Een recht paneel op een bolling met van die steunen vind ik persoonlijk geen gezicht, maar het is maar net wat je belangrijk vind, het esthetische gedeelte of het praktische gedeelte.

Afbeelding

Overigens hebben wij er een Victron MPPT laadregelaar achter hangen, en daar zijn we erg tevreden over!
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor laserdevil » 25 Mei 2015, 18:14

jij weet dat , ik weet dat , maar je weet niet wat anderen wel of niet weten betreffende dit onderwerp ;) .
Heb er al eens een meegemaakt die dacht dat dat kon , want volgens zijn redenatie kon dat ook met die flexibele die je plakt.
Daar komt ook geen wind onder :D :D .
Zo zie je maar , je kan nooit duidelijk genoeg zijn ;) .
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 827
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Zonnepaneel voor koelkast

Berichtdoor Ronaldmuzie » 25 Mei 2015, 22:00

@laserdevil nou dan is er nu iniedergeval geen onduidelijkheid meer :D :D ;)
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten