Marie Christina schreef:En dat hele sinus geneuzel.
Als je een megacomputergestuurde oplader hebt is dat misschien van belang.
Bij die oplader van je fiets (trafo met wat weerstanden en een diode) zal dat niet het geval zijn.
Sorry M.C. maar als jij denkt dat een oplader voor een elektrische fiets bestaat uit een trafo met wat weerstanden dan sla je de plank compleet mis!!
90% van de e-bikes hebben Li-ion accu's welke een goed bewaakt laadproces nodig hebben.
75% van de lader voor deze markt wordt door Exendis geproduceerd, een bedrijf wat ik bijzonder goed ken.
En over het sinus geneuzel, alle apparaten waar maar iets van een schakelende voeding in zit (tegenwoordig bijna alles!) gaat kapot op een blokgolf of gemodificeerde sinus.
@Paro, hoe groot is je scheepsaccu? 12Ah @36V onttrekt voor één lading meer als 45Ah (@12V) uit de scheepsaccu.
De meest voorkomende lader voor o.a. Sparta, Batavus, Koga heeft een aansluitvermogen van 145W.
Dit vermogen heeft hij wel gedurende de hele laadperiode van de fiets nodig.
Na een flinke fietstocht kan dat enige uren continue zijn.
Aquanaut