Hoe crimpseal connectors te verhitten

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor sater1957 » 12 Jan 2012, 16:15

Ik maak voor verbindingen gebruik van die super-de-luxe gelijmde krimp verbinding connectors. Na vastzetten moeten die verhit worden. Daarvoor gebruik ik (op een beetje afstand) normaal een verf afbrand achtig apparaat. Maar dat soort apparaten vereisen 220V. Bestaat er ook zoiets op accu, of 12V?

Bij de Praxis lieten ze me een soort interne verbranding gas soldeerboutje zien, maar dat lijkt me te heet worden eerlijk gezegd.
sater1957
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 09 Jan 2012, 10:27
Woonplaats: Amersfoort
ligplaats: Spakenburg
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor Wolf1 » 12 Jan 2012, 16:41

55 jaar oude Sator, wat vind je van gewoon de omvormer,
is deze niet toerijkend of aanwezig, vallen we terug op de camping Gas brander ! !
Werkt prima.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1844
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor fox4you » 12 Jan 2012, 18:25

sater1957 schreef:Ik maak voor verbindingen gebruik van die super-de-luxe gelijmde krimp verbinding connectors. Na vastzetten moeten die verhit worden. Daarvoor gebruik ik (op een beetje afstand) normaal een verf afbrand achtig apparaat. Maar dat soort apparaten vereisen 220V. Bestaat er ook zoiets op accu, of 12V?

Bedoel je de deze crimp seal connector?
Je hebt ze namelijk ook die direct in een stekker gaan.
sater1957 schreef:Bij de Praxis lieten ze me een soort interne verbranding gas soldeerboutje zien, maar dat lijkt me te heet worden eerlijk gezegd.

Zo'n gas-soldeerboutje heeft een katalysator verbranding zodat er alleen hete lucht uit komt als je het open tipje i.p.v. een soldeer tipje gebruikt en is zeer geschikt om de krimpkous van de eerder genoemde connector mee te sealen.
Uiteraard moet je hem niet te kort en te lang op de connector houden.
De betere gas-soldeerboutjes kun je instellen en nauwkeurig de warmte concentreren rond die ene connector die je wilt sealen.
Met een campinggasbrander zul je waarschijnlijk je hele kabelboom afbranden of misschien wel je hele schip. #-o
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor sater1957 » 12 Jan 2012, 19:05

Ja, die bedoel ik.

De Praxis man liet me geen open tipje zien, maar dat kan ik even navragen.
sater1957
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 09 Jan 2012, 10:27
Woonplaats: Amersfoort
ligplaats: Spakenburg
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor sater1957 » 12 Jan 2012, 19:27

sater1957
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 09 Jan 2012, 10:27
Woonplaats: Amersfoort
ligplaats: Spakenburg
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor Wolf1 » 12 Jan 2012, 19:42

fox4you schreef:Met een campinggasbrander zul je waarschijnlijk je hele kabelboom afbranden of misschien wel je hele schip. #-o
Mag ook hier weer concluderen dat je er geen enkele ervaring mee hebt ! ! En daardoor een totaal onkundig commentaar levert, het gaat opvallen, of je antwoorden slaan nergens op of zijn onbenullig, inhoud loos
Je gaat in vele opzichten steeds meer tegenvallen.
Had ik ergens gelezen dat jij, jezelf aangeboden had voor de functie van moderator op dit forum ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1844
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor Lotte » 12 Jan 2012, 20:21

Ik krijg niet de indruk dat hier antwoorden worden gegeven die nergens op slaan. Krijg wel de indruk dat Wolf1 redelijk vaak ongenuanceerd, zeer kort door de bocht antwoorden geeft. Zeer forum-onvriendelijk lijkt mij en niet echt positief. Daarom kan ik ook aan jou de vraag stellen waarom ze jou hebben toegelaten als moderator. Alleen denken dat anderen er geen snars van snappen lost niets op en zeker niet op de manier zoals jij dat hier doet!!

Gr Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor fox4you » 12 Jan 2012, 20:24

Ik weet dat je op zoek bent en ik vind dat prima dus je concludeert maar een eind weg.
Lezen lukt blijkbaar ook niet meer zo best want je kunt nergens lezen dat ik me ergens heb aangeboden als moderator maar wel de vraag juist heb afgehouden.
En jij valt in vele opzichten tegen want je seniliteit begint vormen aan te nemen en dat vind ik oprecht zielig.

Woordspelletjes, wedijveren met anderen die ook een antwoord geven op een vraag om het beste antwoord is echt treurig en zielig. :cry:
En een connector met krimpkousje ter grote van een AMPje te lijf gaan met een campinggasbrander is volgens jou het enige goede antwoord. [-X
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor vuuren1 » 12 Jan 2012, 22:28

Even los van de persoonlijke reacties:
Met een hobbybrander is dat prima te doen en er is bij ons nog nooit een kabelboom of een hele boot afgebrand :)
Je moet uiteraard wel je verstand blijven gebruiken en ook wat spelen met de brander.
Als je de vlam er direct op zet gaat het natuurlijk mis..

Bij kleine kabelschoenen is een mini-brandertje ook prima.
(geen gasding wat een soldeertip opwarmt)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor fox4you » 12 Jan 2012, 23:24

vuuren1 schreef:Bij kleine kabelschoenen is een mini-brandertje ook prima.
(geen gasding wat een soldeertip opwarmt)

Een mini hobbybrandertje is ook prima maar in de gassoldeerboutjes is ook al jaren geleden vooruitgang geboekt.
Ik gebruik deze deze die ook als mini brandertje gebruikt kan worden en met de open katalysator erop komt er alleen hete lucht uit.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten