Hoe crimpseal connectors te verhitten

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor Wolf1 » 12 Jan 2012, 23:44

fox4you schreef:Lezen lukt blijkbaar ook niet meer zo best want je kunt nergens lezen dat ik me ergens heb aangeboden als moderator maar wel de vraag juist heb afgehouden.

Heb ik me in de Avatar vergist ? moeten jullie ook niet de zelfde gebruiken

fox4you schreef:En een connector met krimpkousje ter grote van een AMPje te lijf gaan met een campinggasbrander is volgens jou het enige goede antwoord.
Gaat dus prima een beetje met de vlam wapperen en het draadje draaien en je hebt ze tegenwoordig met automatische ontsteking, kan niet makkelijker. Wat je nooit gedaan hebt, is ook moeilijk oordelen ! ! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1844
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor vuuren1 » 12 Jan 2012, 23:52

Fox,

Prima, maar ik zag op de Conrad link een plaatje met een soldeertip en dat plaatje geeft niet het juiste gereedschap weer om met hete lucht te kunnen werken.
(een soldeerpunt werkt immers met contact-warmte)

Kennelijk is het plaatsen van een plaatje van de juiste warmtebron met het passende uitvoeringstype te moeilijk?
Ik heb van die link verder geen studie gemaakt, dat mag de vraagsteller zelf doen.

Ik pak al jaren gewoon de hobbybrander (met verstand).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor fox4you » 13 Jan 2012, 00:16

Wolf1 schreef:Heb ik me in de Avatar vergist ?

V.w. betreft het vergissen heb ik met je te doen want dat heeft een trieste oorzaak.
Wolf1 schreef:moeten jullie ook niet de zelfde gebruiken

Wie gebruiken dezelfde?
Wolf1 schreef:Gaat dus prima een beetje met de vlam wapperen en het draadje draaien en je hebt ze tegenwoordig met automatische ontsteking, kan niet makkelijker.

Er zijn tegenwoordig gereedschappen die meer geschikt zijn voor dat doel en ook nog eens een stuk handzamer.
Blijkbaar ben je ergens in de tijd stil blijven staan dus van mij mag jij blijven wapperen maar hou wel het koppie d'r bij.
Wolf1 schreef: Wat je nooit gedaan hebt, is ook moeilijk oordelen ! ! !

Dat bedoel ik, koop ook eens een modern stuk gereedschap dan zul je zien dat het veiliger is en ook een stukje gemakkelijker werkt.
Het mini brandertje is voor jou een aanrader want die heeft nog een open vlam en geeft je dan weer een beetje het vertrouwde gevoel van een campinggasbrander maar wel weer minder veilig dus het koppie erbij houden.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor Bejakruiser » 13 Jan 2012, 00:28

Die soldeerbrandertjes gebruiken wij hier in de werkplaats ook, maar werken eigenlijk alleen bij erg dunne kabels. Maar dan nog is het eigenlijk niks en dan gebruiken wij hem nog wel van snap-on. Als je dikkere kabels hebt dan is een simpel brandertje toch een stukje sneller.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Hoe crimpseal connectors te verhitten

Berichtdoor fox4you » 13 Jan 2012, 00:29

vuuren1 schreef:Prima, maar ik zag op de Conrad link een plaatje met een soldeertip en dat plaatje geeft niet het juiste gereedschap weer om met hete lucht te kunnen werken.

Ze zijn al een poosje op de markt maar onbekend maakt onbemind.
Gisteren nog bij het bedraden van een 15 Mtr. mast waar veel krimpen en solderen aan te pas kwam heb ik er nog veel plezier aan beleeft.
vuuren1 schreef:Ik pak al jaren gewoon de hobbybrander (met verstand).

Voor het grotere krimpwerk gebruik ik een mini brandertje (uit de bouwmarkt) maar in een bestaande kabelboom toch maar liever hete lucht.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten