Batterij isolator

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Batterij isolator

Berichtdoor Klaver vier » 28 Dec 2013, 19:30

Een vraag? Ik heb een multi batterij isolator model1202 van Mastervolt.Is dit een diodebrug of een scheidings relais.Vraag2 kan een dergelijk apparaat blijven hangen.Mijn probleem is dat mijn zonnepaneel regelaar altijd accubank 2 blijft laden terwijl accubank 1 heel langzaam leegloopt.De zonnepaneel regelaar is een fox geschikt voor twee accubanken.Ik ben van mening dat de zonnebank regelaar er helemaal los van staat,of heb ik dit mis.Wat kan er mis zijn? Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Batterij isolator

Berichtdoor henkvd » 28 Dec 2013, 19:37

De BI 1202 is een diode laadstroom verdeler.

Ik weet niet hoe je solar lader op de rest zit aangesloten.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Batterij isolator

Berichtdoor Klaver vier » 28 Dec 2013, 19:55

De plus en min gaan rechtstreeks naar de accu banken.Op de multi batterij isolator staat ,max alt amps 120.is deze niet veel te licht? Ik heb twee accubanken elke bank heeft twee accu's van 12volt 200ah.geschakeld zodat ze 200ah 24 volt leveren.Gr René ( De Stoer).bedankt voor de snelle reactie.
Klaver vier
 

Re: Batterij isolator

Berichtdoor henkvd » 28 Dec 2013, 20:45

Die 120A staat voor max laadstroom van 120A uit de Altenator, ik neem aan dat je niet zo'n zware 24V altenator hebt.

Voor de rest hangt de solar lader direct aan de accu banken buiten de diodeverdeler om, die hangt alleen aan je altenator.

Hoe ziet de rest er dan uit ? is je hele boordnet 24V inc. je startmotor ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Batterij isolator

Berichtdoor Klaver vier » 28 Dec 2013, 21:26

Alles is 24volt inclusief de startmotor.De zonnepanelen gaan rechtsreeks op de accu.Ik dacht dus dat de diodebrug minstens zo zwaar moest zijn als de accu'.s totaal mis dus,weer wat geleerd.Dynamo is 3 stage mastervolt 100 watt.Gr René (De Stoere).Het lijkt mij dat de regelaar van de zonnepanelen niet omschakelt,die blijft accubank2 laden terwijl er een verschil is van 4 volt,ik dacht dat hij dan allang om moest gaan naar accu 1 Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Batterij isolator

Berichtdoor henkvd » 28 Dec 2013, 21:34

henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Batterij isolator

Berichtdoor Klaver vier » 28 Dec 2013, 21:55

Nee het is de fox 350 ,hij komt bij aqua solar vandaan.In het vorige lijntje moest 100 watt waarschijnlijk 100 ampère zijn,sorry ben ik altijd mee in de war.Gr René
Klaver vier
 

Re: Batterij isolator

Berichtdoor Klaver vier » 29 Dec 2013, 19:14

Ik heb inmiddels een uitgebreide handleiding gevonden voor de fox 350. Waarschijnlijk staat er een instelling verkeerd waardoor alleen accubank 2 wordt geladen.Switch Battery moet op <auto> staan,dat staat hij waarschijnlijk niet.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Batterij isolator

Berichtdoor henkvd » 29 Dec 2013, 19:49

Een verglijkbaar iets bij het andere model vond ik ook Battt 1 10%, batt 2 90% van de laadstroom.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Batterij isolator

Berichtdoor Klaver vier » 30 Dec 2013, 16:49

Ik heb het laadprobleem opgelost.Ik heb met Aqua solar gebeld ,en door een uiterst vriendelijke dame te woord gestaan.Mij werd het advies gegeven de zekeringen uit de regelaar te halen en alle draden los te nemen,daarna alles weer monteren in de volgorde Accu1 Accu2 solarpaneel en dan de zekeringen er weer in.Nu staat in ieder geval accu 1 te laden en ik ga er vanuit dat als deze vol is 2 weer wordt geladen.Alles moest dus ge-reset.Mij is alleen niet duidelijk waarom dan alle bedrading los moet en je niet alleen kan resseten door de zekeringen er uit en er weer in te doen, erg bewerkelijk maar het werkt.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Volgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten