Ik heb net de slang eraf getrokken aan de onderzijde daar komt helder blauw koelvloeistof uit, net boven de koelslang aansluiting zit het scheurtje en daar loopt olie uit. Ik heb het nog niet gedemonteerd verder https://i.postimg.cc/SKj8hJVF/20230220-182244.jpg
Dat van die olie is niet fijn.. Misschien ook interne schade? tot aan de kop zelf? Demonteren, en verder controleren. Kop ook goed bekijken.. Is er misschien olie in de carbuateur/ luchtinlaat gedaan om de zuigers te conserveren, en daarna getornd? ..Blijft vreemd..
Beste, ik heb het spruitstuk schoon gemaakt, het was al eerdergelast. Onder de las was het staal zacht. Ik heb de scheur volledig uit kunnen slijpen totdat het staal weer hard werd. Ik ben langs een revisie bedrijf toch maar geweest, die kon het lassen maar met garantie tot de deur, ik denk dat ik het ga gokken met weicon.
Dat spruitstuk is al eens gerepareerd.Ben benieuwd hoe het inwendig is.Ik zou er zelf een paar nieuwe op zetten.Het blok kan trouwens ook naar binnen toe gescheurd zijn.Die 4.3 blokken konden zowiezo al heel slecht tegen een beetje vorst:waren zo gescheurd.
Ik blijf erbij, het is geen reparatie maar een lapmiddel. En nu blijkt dat iemand je al voor is geweest die het heeft gelapt, en je hebt nu het resultaat in handen.
Arno1985 schreef:Eric 's, is dat naar binnen scheuren ergens nog te controleren? Alleen met een compressie test?
Met een compressietest kun je dat niet zien/meten.Dan moet het inlaatmanifold er af(het gedeelte waar de carburateur op staat en waar de ontsteking door gaat). Je kunt het ook afwachten en gaan varen.Als de motorolie wit of melkachtig wordt dan is het foute boel.