door Buhk » 06 Jan 2016, 20:19
Eagle,
Ik heb alle forum berichten over de ZF BW6 doorgelezen, omdat ik hetzelfde probleem heb met onze BW6.
Het begon met wat "hakerig" schakelen van achteruit naar de vrij stand, totdat er een keer zoveel water (oorzaak daarvan was waterlekkage via de roerkoning) in de dooskiel kwam te staan, dat de keerkoppeling onder water kwam en via een slecht sluitend overdrukventiel ook water in de KK.
Direct olie afgetapt en gespoeld met schone ATF olie, nog een keer afgetapt en weer gevuld met schone ATF olie.
Na een paar uur varen wilde de KK niet meer naar de vrij stand.
KK uit de boot gehaald en thuis gedemonteerd, alles schoongemaakt en nu inmiddels zover dat de bak weer in elkaar zou kunnen.
Maar, niets afwijkende kunnen vinden. Geen gescheurde buitenconus, geen beschadigde lagers, geen extreme slijtage, helemaal niets!
Om nou te voorkomen dat ik straks de bak weer netjes in elkaar heb en het probleem er nog steeds is, de vraag wat er nog meer aan mogelijke oorzaken kan zijn, die ik misschien over het hoofd zie? Ik heb alle onderdelen al wel drie keer bekeken en zie niets afwijkende wat er voor zou kunnen zorgen dat de bak niet naar vrij wil.
Ook de schroefas is eenvoudig met de hand te draaien en lekt af en toe een drupje water via de stopbuspakking.
Met vriendelijke groet,
Danie