Bobine draadje

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Re: Bobine draadje

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 01:24

Bericht door vuuren1 » do 10 jan 2013, 20:59

@Anton,

Dank je wel voor de goede woorden.
Ik ben ongeveer net zo oud als die Watermota ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Bobine draadje

Berichtdoor antonh » 08 Dec 2013, 01:25

Bericht door antonh » do 10 jan 2013, 21:35

Hans,
dan ben je dus nog jong!

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Bobine draadje

Berichtdoor Lotte » 08 Dec 2013, 01:26

Bericht door Lotte » za 12 jan 2013, 09:28

Hans: Er is een truuk die verdere ophoping en dus temperatuurverhoging op te lossen (mits het systeem niet te ernstig is vervuild)

Wat is die truuk?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Bobine draadje

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 01:26

Bericht door vuuren1 » za 12 jan 2013, 20:55

Lotte schreef:
Hans: Er is een truuk die verdere ophoping en dus temperatuurverhoging op te lossen (mits het systeem niet te ernstig is vervuild)

Wat is die truuk?




Dan moet het koelsysteem worden gewijzigd door een extra aanvoer achterin het blok aan te leggen.
Dat zal je aan je monteur moeten voorleggen omdat de details daarvan niet eventjes hier zijn uit te leggen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Bobine draadje

Berichtdoor Lotte » 08 Dec 2013, 01:26

Bericht door Lotte » za 12 jan 2013, 22:17

Hans, bedankt voor je antwoord. Zoiets als halverwege de koeling een tweede koelingang maken, denk ik? Zal eerst een temperatuurmeting doen, ben benieuwd.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Bobine draadje

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 01:27

Bericht door vuuren1 » zo 13 jan 2013, 01:20

Lotte schreef:
Hans, bedankt voor je antwoord. Zoiets als halverwege de koeling een tweede koelingang maken, denk ik? Zal eerst een temperatuurmeting doen, ben benieuwd.



Inderdaad, eerst verschillen meten op diverse plaatsen en als het bij een redelijk belaste motor (na minimaal een half uur) ergens 60 graden of meer wordt is het zaak om er iets aan te doen.
Er zit, als ik het goed heb een aftap achteraan/onderaan het blok, die gebruikte ik voor de extra aansluiting/aanvoer.

Het punt is dat als je dat gaat doen dat de verdeling tussen het originele toevoerpunt en het nieuwe toevoerpunt moet kloppen. je motor moet er wel beter van worden en niet heetlopen!
Daarom kan ik je geen details melden, zoiets vergt inzicht en ook een goede nacontrole mbv metingen en eventuele aanpassingen.
Ik heb nl. weinig zin om met de -gratis advieslijn- mogelijk gezeur aan mijn adres te krijgen als iemand dat niet goed weet uit te voeren.

Ik kan watersporters op afstand wel vaak bedienen en, als iemand handig genoeg is, ook in samenspraak problemen oplossen waar anderen niet uit komen.
Maar dan vergt onderzoek, meer informatie, tijd en dat gaat verder dan gratis advies.
(je bent er uiteraard vrij in om de keuze te maken om iets zelf te proberen of iemand in te schakelen, wie dat ook is)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Bobine draadje

Berichtdoor Lotte » 08 Dec 2013, 01:28

Bericht door Lotte » zo 13 jan 2013, 10:38

vuuren1 schreef:
Ik kan watersporters op afstand wel vaak bedienen en, als iemand handig genoeg is, ook in samenspraak problemen oplossen waar anderen niet uit komen.
Maar dan vergt onderzoek, meer informatie, tijd en dat gaat verder dan gratis advies.
(je bent er uiteraard vrij in om de keuze te maken om iets zelf te proberen of iemand in te schakelen, wie dat ook is)




Ben erg blij met je gratis advies, leer zo aardig wat bij en ga absoluut nergens zomaar het mes inzetten. Dat soort zaken zoals je hierboven beschrijft is niet iets wat ik ff doe. In het voorjaar komt "de monteur" controleren of alles op z'n plek zit en naar behoren funtioneert. Zal hem dan vragen of hij een meting voor me wil doen nadat de motor warm is gelopen. ZAl het hier vertellen wat het resultaat is.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten