Bericht door vuuren1 » zo 03 jun 2012, 21:11
Het is, voor zover ik de uitleg snap, een voor mij onbekend systeem.
Het lijkt er op dat er een stukje hydrauliek tussen de kabel en de hekdrive zit.
Als daar water uit komt (of witte olie) dan zou ik de hekdrive ook controleren op water.
Als dat ook wit is dan is het dezelfde olie als in die servo.
Zo niet is het gescheiden en zal een olie voor een hydraulische besturing het moeten doen.
Eerst de oorzaak opzoeken, als er water in zit moet dat eerst worden opgelost.
Voor zover ik kan nagaan stamt deze motorinstallatie uit de jaren 60.
Daar ben ik iets met een hydraulische bediening tegengekomen (wat niet meer te koop is). Of dat dit systeem is weet ik niet.
Als het een 90 PK motor is dan kan het de basismotor van de Renault 16 (auto) zijn.
Dat is allemaal heel erg oud en dan is het verstandig om eerst eens goed te inventariseren in welke staat het geheel zich bevindt.
Anders wordt het voor wat betreft kosten 'water naar de zee dragen'.