Vreemd

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Vreemd

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 00:14

Bericht door hlubberdink » za 26 mei 2012, 19:56

Mijn albin 021 motor zakt steeds weg na 15-20 sec. Toen ik het stelschroefje ( niet voor het regelen van stationair, maar de andere aan de andere kant) er uit haalde liep de motor prima! Hoe kan dit? Is het wel verstandig deze er uit te laten tijdens het varen?

Ik vergat nog te vertellen dat als ik het gaatje dicht hield de motor weer langzaam uit ging.

Alvast dank voor de reacties

Gr. Harry Lubberdink

mod edit : berichten samengevoegd.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Vreemd

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 00:14

Bericht door vuuren1 » za 26 mei 2012, 21:10

Welkom Harry,

Als je een aanvulling op je eerdere bericht hebt kan je dat gewoon in het bestaande bericht wijzigen.
Een nieuw onderwerp aanmaken werkt voor iedereen verwarrend.

De Albin:
Het is de stationaire luchtschroef.
Als de motor zonder die schroef beter loopt zal de motor met de luchtschroef een te rijk mengsel hebben waardoor hij niet lekker meer loopt.
Als zoiets ineens opdoet is het vaak zo dat er een kanaaltje in de carburateur dicht zit.
Dus eerst de carburateur (laten) reinigen (en goed!).

Ik neem aan dat je dit probleem ervaart bij stationair toerental (dat staat er nl. niet bij)?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Vreemd

Berichtdoor MaartenKlop » 08 Dec 2013, 00:15

Bericht door MaartenKlop » zo 03 jun 2012, 10:53

De luchtstelschroef voor stationair moet als vuistregel 1 - 2 slagen open staan vanaf de geheel ingedraaide positie (niet forceren, dan gaat de zitting kapot en kun je je carburateur weggooien).
Als de motor beter loopt zonder die schroef betekent dat dat er een te kort aan lucht is ofwel een overschot aan brandstof.
Hoe zien je bougies eruit (foto)?
Lekt er geen (nooit) benzine uit je luchtfilter, en weet je zeker dat je tank en leidingen 100 % schoon zijn en gebruik je de juiste filters?
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten