Weinig vermogen

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Re: Weinig vermogen

Berichtdoor Hans van Zijl » 24 Jul 2020, 14:32

Hoi Ayhan,

Ik zou toch nog even de motor aan een kunstofbrandstoftank koppellen en dan als de motor zijn vreemde gedrag laat zien in de brandstofslang knijpen. Als hij dan wel weer oppakt weet je welke richting je moet zoeken.

Mocht dit niet helpen dan zit ik te denken aan een lager dat niet voldoende word gesmeerd en wat stroef gaat draaien.

Ik zag dat dit ook een ander lid je heeft geadviseerd.


Succes met je speurtocht.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Weinig vermogen

Berichtdoor Ayhan » 24 Jul 2020, 15:35

Hans van Zijl schreef:Hoi Ayhan,

Ik zou toch nog even de motor aan een kunstofbrandstoftank koppellen en dan als de motor zijn vreemde gedrag laat zien in de brandstofslang knijpen. Als hij dan wel weer oppakt weet je welke richting je moet zoeken.

Mocht dit niet helpen dan zit ik te denken aan een lager dat niet voldoende word gesmeerd en wat stroef gaat draaien.

Ik zag dat dit ook een ander lid je heeft geadviseerd.


Succes met je speurtocht.

Mvg Hans


Dank, dat is idd de volgende actie die ik ga ondernemen, met een jerrycan en daar de leiding in.
Maar welk lager bedoel je wat eventueel stroef zou kunnen draaien?
Ayhan
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 26 Jul 2019, 09:42
ligplaats: Waspik
info:

Re: Weinig vermogen

Berichtdoor aadbloem » 24 Jul 2020, 22:00

Beluchting van de benzinetank misschien (deels) verstopt zodat er een soort van onderdruk/vacuum ontstaat in de benzinetank??
aadbloem
 
Berichten: 1036
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Weinig vermog

Berichtdoor Hans van Zijl » 25 Jul 2020, 00:54

Hoi Ayhan,

Ik bedoeld eigenlijk een rode kunstofbenzinetank met knijpbal in de benzineslang. Misschien kan het ook wel met een jerrycan maar je moet nu wel zeker weten dat je ook benzine door je opvoerpomp heen kan drukken. Dit door als hij minder gaat lopen snel stevig in het balletje te knijpen.

Ik bedoel het onderste krukaslager. Tenminste dat was bij mijn motor de oorzaak.

Succes.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Weinig vermogen

Berichtdoor Ayhan » 01 Aug 2020, 17:35

Zojuist een externe tank met ron98 en pompje op benzinepomp aangesloten en gaan varen.
Motor reageert direct op gas geven zonder enige vorm van aarzelen. Topsnelheid lag rond de 50 kmph zonder op te trimmen.
Lijkt dus toch met brandstof zelf of tank te maken te hebben.

Hiernavolgend heb ik met moeite de aanzuig koppeling op tank kunnen loshalen. Door het tuitje heen blazen ging nauwelijks.
Aan andere kant gekeken, en ja hoor. Zeefje in de tuitje zat helemaal verstopt.

Ik neem aan dat mijn brandstof dan nog wel in orde zal zijn. Ik heb er voor de zekerheid nog een 20 liter afgetapt en weggegeven.

Nu nog varen met huidige tank + bijtanken. Als dat goed gaat is het probleem van de wereld.
Ayhan
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 26 Jul 2019, 09:42
ligplaats: Waspik
info:

Re: Weinig vermogen

Berichtdoor Ayhan » 06 Aug 2020, 20:28

Vandaag 2 jerrycans van 20l met 98 getankt. Zonder problemen kunnen varen.
Euvel zat m in de tank, verstopping in het zeefje.

Op advies van boot reparateurs heb ik het zeefje verwijderd. Verderop is toch weer een filter die het op kan vangen.

In ieder geval veel dank voor jullie meedenken in het vinden van oorzaak en oplossing!
Ayhan
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 26 Jul 2019, 09:42
ligplaats: Waspik
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten