henkvd schreef:Hoe je er ook tegen aan kijkt, een zwakke vonk op 1 cilinder, kan toch feitelijk niet verder weg zitten dan tussen bougie aan de ene kant en het contact rotor en contact 3 van de verdelerkap , daar vandaan is alles gemeenschappelijk en zouden alle cilinders het zelfde gedrag moeten tonen.
Beste Henk , bedankt voor je antwoord !
Helaas is het probleem nog niet opgelost..
Vandaag nieuwe bobine, en spoel in de ontsteking vervangen, geen succes.
Tot nu toe vervangen :
- Bougies , Bougiekabels , Verdelerkap + rotor , bobine , Ontsteking spoel,
- Compleet nieuwe carburateur - Brandstof filters.
Tot zo ver is eigenlijk alles wat je kan bedenken vervangen. Op de ontsteking module na.. deze is aan de prijs vandaar.
Stationair zou de motor +-700 moeten draaien. (zover kon vinden manual etc).
Ik heb de kabels op het ontsteking gedeelte gecontroleerd. Zie hier weinig aan, ook met doormeten geen onnodige weerstand.
Zodra ik de motor start stottert deze. Op toeren gaat het wat beter. Maar hoort duidelijk dat de motor niet prettig loopt,
Zodra ik de bougie kabels een voor een los trek.
Reageert de motor hier op. Behalve bij Cilinder 3. Geen reactie..
Kabels gewisseld, bougies gewisseld, onderling.
Ook de oude kabels en verdelerkap en rotor geprobeerd. Geen succes
Op het moment ben ik einde raad.. helaas
Ik hoop dat je misschien eeen idee hebt waar het toch in kan zitten, of iemand anders op het forum natuurlijk ! Haha
Video van stationair: https://youtu.be/Z4CLNFpGmPE
Groetjes Barry