Elektrische brandstofpomp Albin O-21

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor MaartenKlop » 05 Mrt 2012, 22:10

0,15 bar kan het ventiel hebben.

Joost, volgens mij heb je m'n vorige berichten niet helemaal begrepen:

Ik kwam bij toeval het pompje van de foto tegen bij de Albin spare parts leverancier in Zweden, ik kan hem voor genoemde prijs aan jou leveren. Later ben ik nog op zoek gegaan naar zo'n pompje hier in Nederland, en ik kon ergens krijgen en leveren voor ongeveer 85 euro ex btw.

Ik kan de BP169 en Kingfilter termen ff niet thuisbrengen, waar heb je dat gezien?
Laatst gewijzigd door MaartenKlop op 05 Mrt 2012, 23:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor deltamacs » 05 Mrt 2012, 22:55

Maarten,

Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Ik heb pompje en het genoemde filter ook gezien in de webshop van BCCP. Omdat ze daar ook 1-2-3 ignition verkopen en meedenken in carburateur oplossingen ging er waarschijnlijk onterecht vanuit dat dat je leverancier op dit gebied was. En omdat je zei dat je het pompje goedkoper kon bestellen dacht ik........
Laat maar.
Waar heb je dat pompje voor EUR 85 gezien dan kijk ik daar ook even?
deltamacs
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 28 Jan 2012, 22:03
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor MaartenKlop » 05 Mrt 2012, 23:22

deltamacs schreef:Waar heb je dat pompje voor EUR 85 gezien dan kijk ik daar ook even?


Slim geprobeerd, maar zo werk ik dus niet ;).
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor deltamacs » 07 Mrt 2012, 21:45

Maarten.

Ik ben alleen op zoek naar een redelijk geprijsde pomp, niet om jou handel in de wielen te rijden. Als je gewoon zegt, ik kan de pomp leveren voor EUR 101.15 dan begrijpt iedereen hoe het zit.

Heb je enig idee hoeveel druk een vlotterklep van een O21 kan hebben? Ik wil zowieso bij BCCP langsgaan om wat meer informatie over hoe dit systeem aan te leggen. Om te weten of ik een drukregelklep moet plaatsen moet ik toch die druk hebben.
deltamacs
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 28 Jan 2012, 22:03
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor vuuren1 » 07 Mrt 2012, 23:18

Ik vind dergelijke pompjes erg duur en vooral als je even in China gaat kijken.
Daar is de vanafprijs voor elektrische opvoerpompjes ca. 4 dollar.
Meestal moet je er dan 100 afnemen, maar de winst is wel erg goed...
(er zijn ook tussenhandelaren die er eentje willen leveren, die zal dan iets meer kosten)

Ik kom ook de zgn. Facet pompjes tegen.
Als die NL handelaar slim is haalt hij ze ook uit China.

Zo ben ik al 10 jaar terug bezig geweest met dieselmotoren uit China: Een 4 cilinder 50 pk industriemotor in het krat koste ca. 600 dollar.
En dan een modernere dan die dingen die ze inmiddels hier in NL aanbieden.
(niet gedaan omdat je dan meteen een forse serviceafdeling en magazijn moet opzetten en ik andere bezigheden had)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor reijmerink » 07 Mrt 2012, 23:45

wellicht bemoei ik me met iets wat mij niet aangaat ..Maar als maarten zegt..hoh ho zo werkt dat niet( negozie? gezien)...plaats ik dat toch..forumleden onderling, in het kader dat hans vv mij ooit een waterpomp aan beviel..via allpa..en eerlijk zei..frits het kost je een tientje transportkosten meer dus doe het maar via je watersportwinkel....terwijl hij alle moeite heeft gedaan om nr en kontakt daar te regelen...waarvan akte..frits reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor MaartenKlop » 07 Mrt 2012, 23:50

Ik zal het allemaal nog maar een keer herhalen dan :shock:

Het vlotterventiel kan 0,15 bar hebben, de door mij aangeboden pomp voor 85 euro ex btw is een elektrische opvoerpomp die deze druk ook continu levert. Meer heb je niet nodig, alleen een pompje en een paar stukjes 8 mm brandstofslang, dus geen ellende met drukventielen en weet ik het allemaal...

Hans,

Laten we de China discussie deze keer maar even achterwege laten, maar ik geloof je direct dat als je langer zoekt dat er vast nog wel een goedkoper pompje te vinden is, zeker als je niet naar kwaliteit kijkt. Maar zo'n zoektocht kost tijd en die geinvesteerde tijd verdient zichzelf alleen terug met een groot verkoopaantal, en dat heb ik niet.

Dus, Joost zoekt een pomp (en hij is niet de eerste die dat doet), ik heb bij toeval een pomp gevonden voor m.i. een redelijke prijs, en voor de rest zal het me allemaal pindakaas wezen :lol:

Reijmerink,

Dat is hier nvt, of de pomp door mij geleverd wordt of door mijn leverancier direct aan de klant, de klant (particulier) betaald een identieke prijs (in dit geval).
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor reijmerink » 08 Mrt 2012, 00:10

beste, waarde Maarten..ik heb de opmerking..slim geprobeerd, maar zo werk ik niet.....laat ons zeggen... .meer technisch dan financieel hebben moeten begrijpen....ach ja..de jeugd van tegenwoordig zal ik dan maar zeggen..grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor vuuren1 » 08 Mrt 2012, 01:00

Maarten,
85 Euro is op een motorprobleem én met een passend advies niet veel geld, laat dat duidelijk zijn.
Zelf vond ik het gewoon duur voor een pompje en dan kijk ik even verder.
Als jouw leverancier slim is dan doet hij dat ook en komt ook dát pompje uit China..

Als je niets met aantallen doet zijn er in China ook mogelijkheden die 10x minder kosten.
Je moet er in durven stappen. Zelf ben ik er, zoals in het vorige bericht geschreven, ook niet echt verder mee gegaan.
Dat ging dan ook over een meer grootschalig gebeuren met de bijpassende risico's.
Ik heb overigens toch een aantal dingen uit China gehaald die zeker niet zijn tegengevallen.
(in die gevallen heb ik referenties gezocht en gevonden die goed waren)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Elektrische brandstofpomp Albin O-21

Berichtdoor deltamacs » 08 Mrt 2012, 10:44

Heren,

We zullen hier allemaal wel gelaijk hebben. Ik ben op zoek naar ervaringen en adviezen om er voor te zorgen dat als ik ergens geld aan spendeer dat het in 1 keer goed is, het groeit ook mij niet op mijn rug. Dit benzinepomp verhaal is nog steeds het staartje van een topic dat ik op de oude site opgestart heb over het slecht oppakken van vermogen en het zomaar stil vallen van diezelfde motor. Onderandere met jullie adviezen ben ik nu hier beland. Eeerlijk gebeid dat ik in al die reacties ook al voor 1000 euro had kunnen spenderen aan tips en oplossingen die dus niks hadden geholpen.
Ik ben blij met alle adviezen maar het is aan mij om het kaf van het koren te scheiden.

Wat gewoon moeilijk is met dit soort zaken is de afweging prijs kwaliteit. Spul uit china hoeft niet per difinitie goed of slecht te zijn, dat ligt helemaal aan de kwaliteitscontrole, iedereen haalt er spul vandaan inclusief de topmerken in de motorenmarkt.
Ga je echter in de middenmoot of lage segment zitten dan wordt het wel erg moeilijk. Ik zit hier aan het Haringvliet en als die pruttel stillvalt is het een pokke end zwemmen. Dus ik wil iets waarvan ik aardig zeker ben dat het doet waarvoor ik het monteer. Als ik echt topspul wil moet ik Pierbrug hebben maar ben dan een paar honderd euro kwijt. Ik zoek nog wat verder om het plaatje compleet te krijgen en als me dan het pompje van Maarten wat lijkt laat ik het hem wel weten.

Verder is het de moeite om de site van Pierburg eens te bekijken. Er staat aardig wat uitgelegd over hoe een systeem uit te leggen. Alleen het pompje zal wel werken maar of dat de optimale oplossing is weet ik nog niet zo net. Omdat het verbruik naturlijk erg laag is kan ik me zomaar voorstellen dat je toch circulatie wilt hebben om opwarming en eventueel gasvorming te voorkomen. Daarnaast zou het mooi zijn als de pomp stil valt als de motor stopt. Kleine dingen die ik nog wil uitzoeken voordat er euros de deur uit gaan. Maar, daarvoor hebben we een forum toch?!!!
deltamacs
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 28 Jan 2012, 22:03
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten