Pagina 9 van 9

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 13:05
door Gruttepier
henkvd schreef:Denk het niet, dan zouden die regels nml ook gelden voor >15mtr

Zelfs hier hebben we al moeite genoeg, bij controle heb je dat gegarandeerd ook.
Rib bemanningen zijn ook maar agenten, die zich normaal gewoon op straat begeven, die komen er met hun boekje ook niet uit.


Sorry, met mijn post kweek ik zelf deze onduidelijkheid.
Moet zijn vb plichtig op een SMB.

Voor de rest wel met je eens dat er een situatie kan ontstaan waarbij er bekeurd gaat worden, maar gelukkig mag je dit altijd laten voorkomen.
Maar ik denk dat het gewoon verstandig is om ervoor te zorgenb dat je niet in deze situatie komt, gewoon zwemvestjes etc mee en er is niks aan de hand.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2018, 06:24
door Georges
Binnenvaartpolitiereglement
Geldend van 01-01-2017 t/m heden
bron : http://wetten.overheid.nl/BWBR0003628/2017-01-01


2 Ieder ander die zich aan boord van een schip bevindt moet de aanwijzingen opvolgen die hem door de schipper in het belang van de veiligheid van de scheepvaart of van de goede orde aan boord worden gegeven.
3 Een lid van de bemanning en ieder ander persoon die zich aan boord bevindt en die tijdelijk zelfstandig de koers en de snelheid van een schip bepaalt, is eveneens verantwoordelijk voor de naleving van dit reglement.
-------------------------------------------------------------------------------------------
dus mag nog steeds iemand anders dan de schipper sturen , de schipper blijft wel verantwoordelijk...

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2018, 07:55
door jkos
Heren,

Kijk eens in het binnenvaartbesluit (bvb) bij “wetten.nl”
Onder paragraaf 3, artikel 12, 13,enz enz, dan wordt er veel duidelijk.

Grt,

John

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2018, 09:05
door henkvd
BVB is niet van toepassing op de pleziervaart (<20m)

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2018, 16:49
door jkos
Henk,

Dat weet ik, maar je kunt er wel wat informatie uithalen.
Verder vliegen hier de discussies hier nogal eens wat heen en weer (hier maak ik mijzelf ook schuldig aan :mrgreen: )
Toch kun je veel van de gestelde vragen al beantwoorden als je de bijhorende regelementen erbij pakt.
Begin dan eens bij de definities, je kunt dan al het verschil zien tussen een “bestuurder” en een “schipper”
Ook het registreren van een snelle motorboot kom je wel uit, je moet je er wel even in verdiepen.