Pagina 8 van 9

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018, 15:26
door Gruttepier
henkvd schreef:Ik denk dat het niet zo makkelijk gaat bij een controle, dat wordt dan een stevige discussie waarin ik denk dat zonder VB je in iedergeval niet zonder bon mee weg komt.

Vraag neer leggen bij de RDW betreft registratie langzamer dan 20 KM/h

Als is het geen issue lijkt me, permanent begrenst, weg met de registratie, voorkom je een hoop discussies mee en scheelt weer allerlei eisen die je anders verplicht bent.


De RDW wil graag registratie bij een boot houden, uitschrijven is tegenwoordig met opgaaf van reden.

Er staat nergens geschreven dat je een boot niet mag registreren zonder harder te kunnen dan 20 kmph. Er staat geschreven dat het VERPLICHT is als je erboven komt.

Je begaat geen overtreding als het stiekum toch geen SMB is.
O

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018, 15:29
door henkvd
Dan moet je ook voldoen aan de spelregels voor een SMB , zwemvesten, dodemansknop etc etc.

Je voorkomt een hoop onduidelijkheid als je de registratie er af gooit, meeste rubberbootjes worden bemant door politiemensen die niet zo heel veel met het water hebben en de regels op niet verplicht, zijn niet zo heel erg duidelijk.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018, 17:13
door Arthur
Wat is nou zo moeilijk aan een vaarbewijs, even wat theorie en je hebt het, wat ik veel belangrijker vind bij hoge snelheden om een goedgekeurd zwemvest aan te trekken en niet ergens op de boot te laten slingeren, maar ja dat staat zo lullig bij een glaasje rosé.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018, 22:25
door Sambeek
Popeye schreef:
Zo iemand trekt de volgende keer dus weer het gas open wanneer en waar dat niet mag; komt mij tegen, en ik kan alles wat op mijn aanrechtje stond daarna weer van de vloer zoeken! :evil:

Groet, Jack.


Haha, Hij heeft hem een half jaar gehad en toen maar weer verkocht.
Hij had geen zin om z'n vb te halen en toch zo verstandig de boot de deur uit te doen. :P

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2018, 23:57
door Gruttepier
henkvd schreef:Dan moet je ook voldoen aan de spelregels voor een SMB , zwemvesten, dodemansknop etc etc.

Je voorkomt een hoop onduidelijkheid als je de registratie er af gooit, meeste rubberbootjes worden bemant door politiemensen die niet zo heel veel met het water hebben en de regels op niet verplicht, zijn niet zo heel erg duidelijk.


Dat zijn de regels als je vb plichtig bent.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 00:42
door henkvd
Denk het niet, dan zouden die regels nml ook gelden voor >15mtr

Zelfs hier hebben we al moeite genoeg, bij controle heb je dat gegarandeerd ook.
Rib bemanningen zijn ook maar agenten, die zich normaal gewoon op straat begeven, die komen er met hun boekje ook niet uit.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 09:56
door quichot
Sambeek schreef:Een aantal jaar geleden mocht iemand achter het stuur/gashendel staan zonder vaarbewijs.
Als er maar één persoon bij was met vaarbewijs.
Tegenwoordig mag dat niet meer (zover ik weet) De stuurman moet zelf het vaarbewijs hebben.

Dit is nieuw voor mij. Ik denk niet dat dit klopt. Ook de enige aan boord met een VB moet wel eens naar de plee.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 10:22
door Popeye
quichot schreef:. Ook de enige aan boord met een VB moet wel eens naar de plee.


Daar heb je toch je fles voor! :o

Groet, Jack.

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 12:16
door quichot
Dat wordt bij een grote boodschap dan wel goed mikken!

Re: vaarbewijs

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2018, 12:56
door Gruttepier
Sambeek schreef:Een aantal jaar geleden mocht iemand achter het stuur/gashendel staan zonder vaarbewijs.
Als er maar één persoon bij was met vaarbewijs.
Tegenwoordig mag dat niet meer (zover ik weet) De stuurman moet zelf het vaarbewijs hebben.



Heb je een bron waar deze aanpassing staat vermeld?

Ik heb namelijk niet meegekregen dat de regel dat de schipper ook de bestuurder is, is ingevoerd?