vaarbewijs

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Re: vaarbewijs

Berichtdoor stentor950 » 05 Jul 2015, 21:43

R.C.Grootveld schreef:En in tegenstelling tot wat op dat andere forum werd aangehaald, gaat de vergelijking met je huis in dit kader niet op.
Ze hoeven dus geen huiszoekingsbevel te hebben, noch hoeft er een "gegronde reden" te zijn.


Zoals een oud gezegde luidt, hebt je de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Als voormalig algemeen opsporingsambtenaar - als bedoeld in artikel 141 Wetboek van Strafvordering (zoek dat maar eens op) heb ik toch een iets andere kijk op het Huiszoekingsbevel.
Zoals al eerder aangegeven, moet je medewerking verlenen aan de bevoegde ambtenaar. Dat kan van alles zijn, ieder op zijn gebied. Denk aan de douane man, ambtenaren belast met milieu inspectie, de algemeen opsporingsambtenaar(politieman) en de BOA, de bijzonder opsporingsambtenaar. Daar zijn er ongeveer een stuk of 60 van, dus die ga ik niet allemaal noemen, maar denk daarbij aan de bootjes met daarop staat Handhaving of Waternet als het gaat om de handhaving te water.
je moet de controlerende ambtenaar altijd zien in relatie met zijn uitvoerende taak.
Voorbeeld:
De naleving van de regelgeving op de vaarwegen. Of, de naleving van de regelgeving op het gebied van milieu handhaving.
E.e.a. Heeft totaal niets te maken met het huiszoekingsbevel, wat overigens Machtiging tot binnentreden heet. Het aan boord toelaten heeft alles te maken met de uitvoering van hun taak en niets tot het betreden van tot woonruimte bestemde ruimten. Als de opsporingsambtenaar "de toegang eist" tot jouw kajuit, dan kan je dit weigeren, tenzij de overtreding van daar uit is gepleegd. Maar dat lijkt mij erg sterk. Op dat moment kan je dus de toegang tot DIT verblijf weigeren. Hij heeft er immers toch niets te zoeken?

PS. Op het moment dat hij gericht op zoek is naar iets, dan heeft hij de machtiging op dat moment al bij zich.
Na te lezen op: http://www.huiszoeking.net/

De enige twee gevallen waar een opsporingsambtenaar wel mag binnentreden in de woning van een verdachte is als hij op heterdaad wapens en/of drugs volgt.

PPS. Voor de politieke correctheid: Waar ik het heb over man, bedoel ik man en/of vrouw (ik ken mijn pappenheimers op dit forum onderhand wel :-) )
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor kajoe » 06 Jul 2015, 11:42

in het bpr staat kan of mag harder dan 20 km ,dwz als u vaart met een klein bootje met een motor van pakweg 40 pk kan de ambtenaar er van denken dat die harder kan dan 20 km ,de meeste mensen die al langere tijd bij de betreffende nautische diensten werken en boa zijn kunnen uw snelheid aardig inschatten ,maar meestal word er over een traject gemeten ,tja dan ben je de klos ,het is ook mogelijk dat je toevallig een niet herkenbare boot passeert ,er varen er behoorlijk wat rond in dit land ,tja ook dan kan je de klos zijn .
er zijn ook plaatsen zoals bruggen en sluizen ,en andere punten waar met camera's doorlopend word op genomen ,stel dat een dienstdoende medewerker langzamerhand genoeg krijgt van de caperiolen die sommigen uithalen op plaatsen waar dat niet mag ,geeft hij dat door aan de instanties de beelden blijven meestal 5-7 daden beschikbaar ,de sterke arm gaat dan wat vaker toezicht houden ,en kan je alsnog de klos zijn .
alle te snel vaarders mogen blij zijn dat er niet op kenteken verbaliseerd kan worden ,maar het is mogelijk dat u wel een bezoekje aan huis krijgt als u het heel erg bond heeft gemaakt .
op speciale speedboot banen heeft men meestal totaal geen last
wat ik ook wil zeggen dat de er veel ambtenaren van nautische diensten hun boa hebben en op het water bevoegd zijn om op te treden ,dwz ook bezetting op sluizen en bruggen.
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor gast » 06 Jul 2015, 20:54

stentor950 schreef:
R.C.Grootveld schreef:En in tegenstelling tot wat op dat andere forum werd aangehaald, gaat de vergelijking met je huis in dit kader niet op.
Ze hoeven dus geen huiszoekingsbevel te hebben, noch hoeft er een "gegronde reden" te zijn.


Zoals een oud gezegde luidt, hebt je de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Als voormalig algemeen opsporingsambtenaar - als bedoeld in artikel 141 Wetboek van Strafvordering (zoek dat maar eens op) heb ik toch een iets andere kijk op het Huiszoekingsbevel.
Zoals al eerder aangegeven, moet je medewerking verlenen aan de bevoegde ambtenaar. Dat kan van alles zijn, ieder op zijn gebied. Denk aan de douane man, ambtenaren belast met milieu inspectie, de algemeen opsporingsambtenaar(politieman) en de BOA, de bijzonder opsporingsambtenaar. Daar zijn er ongeveer een stuk of 60 van, dus die ga ik niet allemaal noemen, maar denk daarbij aan de bootjes met daarop staat Handhaving of Waternet als het gaat om de handhaving te water.
je moet de controlerende ambtenaar altijd zien in relatie met zijn uitvoerende taak.
Voorbeeld:
De naleving van de regelgeving op de vaarwegen. Of, de naleving van de regelgeving op het gebied van milieu handhaving.
E.e.a. Heeft totaal niets te maken met het huiszoekingsbevel, wat overigens Machtiging tot binnentreden heet. Het aan boord toelaten heeft alles te maken met de uitvoering van hun taak en niets tot het betreden van tot woonruimte bestemde ruimten. Als de opsporingsambtenaar "de toegang eist" tot jouw kajuit, dan kan je dit weigeren, tenzij de overtreding van daar uit is gepleegd. Maar dat lijkt mij erg sterk. Op dat moment kan je dus de toegang tot DIT verblijf weigeren. Hij heeft er immers toch niets te zoeken?

PS. Op het moment dat hij gericht op zoek is naar iets, dan heeft hij de machtiging op dat moment al bij zich.
Na te lezen op: http://www.huiszoeking.net/

De enige twee gevallen waar een opsporingsambtenaar wel mag binnentreden in de woning van een verdachte is als hij op heterdaad wapens en/of drugs volgt.

PPS. Voor de politieke correctheid: Waar ik het heb over man, bedoel ik man en/of vrouw (ik ken mijn pappenheimers op dit forum onderhand wel :-) )


Het ging om deze bepaling in het BPR;




BPR
Artikel 1.20. Verlenen van medewerking aan ambtenaren

De schipper moet aan de bevoegde autoriteit de nodige medewerking verlenen, in het bijzonder het onmiddellijk aan boord komen van deze vergemakkelijken, teneinde deze in staat te stellen zich ervan te vergewissen of de bepalingen van dit reglement worden nageleefd.

Ging over wanneer je een smb bent en wanneer niet, daarbij werd als voorbeeld een huiszoeking bij gehaald maar dat is nvt op het onderwerp.
Het gaat erom, en dat schrijft stentor ook, dat je medewerking dient te verlenen bij constatering of redelijke verdenking. Medewerking betekend niet dat ze zomaar je boot binnenste buiten mogen keren als ze je verdenken op te hard varen, hebben ze gegronde reden op cocainesmokkel dan ligt dit natuurlijk weer heel anders (maar dat zal het ook niet de standaard waterpolitie zijn)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: vaarbewijs snelheidsbegrenzer

Berichtdoor euroboat » 22 Jun 2017, 23:48

Kijk op :

http://www.euroboat.com/nl/snelheidsbegrenzer/

Vaar met snelle motorboot zonder vaarbewijs met snelheidsbegrenzer.
euroboat
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Jun 2017, 23:46
ligplaats:
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor Klaver vier » 23 Jun 2017, 08:39

Moet zijn vaar met langzame boot zonder vaarbewijs,hij kan immers niet meer hard,wat heb je dan aan een speedboot.
Gewoon vaarbewijs halen,kan al binnen een week,zo moeilijk is het niet
Gr René
Klaver vier
 

Re: vaarbewijs

Berichtdoor kajoe » 23 Jun 2017, 09:00

wij hebben in het verleden enkele staande houdingen gehad met bootjes die te snel voeren .
dus een pv op snelheid .
daar waren ze het niet mee eens omdat de motor afgesteld was dat zij niet harder dan 20 km pu konden varen .
de geconstateerde snelheid was toen meen ik 35 km toegestaan 12 km
dus hebben ze het voor laten komen en moest het onderzocht worden daaruit bleek dat de boot harder kon dan de opgegeven snelheid en dat die ook heel makkelijk was te verzetten om op volle snelheid te gaan .
motor was een 80 pk
uiteindelijk werd de schipper veroordeeld voor geen vaarbewijs ongeregistreerd varen en sneller varen dan de 12 km overschrijding van 23 km.
het papiertje wat hij had van de afstelling van de motor bleek dus goed fout .
maar bij elkaar met het verrichte onderzoek door de klpd heeft het meer dan 2 jaar geduurd voor het was afgelopen .
e zo als eerder gezegd waarom een dure boot kopen met een zware motor ???? om te showen n misschien ,of willens en wetens de zaak beduvelen ?
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor R.C.Grootveld » 23 Jun 2017, 11:05

kajoe schreef:waarom een dure boot kopen met een zware motor ???? om te showen misschien, of willens en wetens de zaak beduvelen ?

Ik denk vooral het 1e .....

Helaas zijn er veel watersporters die inderdaad de indruk wekken "indruk" te willen maken op medewatersporters.
Dat veel watersporters dit soort watersporters totaal niet als zodanig zien, lijkt niet tot ze door te dringen.
Een aardig voorbeeld vind ik een topic op een ander forum met de titel "De mooiste hekgolven".
Daar waar de beroepssector miljoenen investeert om die te beperken (immers: Alles wat op zij gaat, is energieverspilling) proberen "watersporters" de meest indrukwekkende hekgolven te maken, zonder daarbij rekening te houden met anderen.

Maar gezien de vele vragen over VB plicht, begrenzen etc. die uiteindelijk zijn terug te voeren op: Ik wil graag varen, maar ik wil er niets voor hoeven te doen, denk ik dat het laatste ook voor komt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: vaarbewijs snelheidsbegrenzer

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Jun 2017, 12:15

euroboat schreef:Vaar met snelle motorboot zonder vaarbewijs met snelheidsbegrenzer.

Euroboot.Leuke reclame,maar uw oplossing is een NEP-oplossing,een SCHIJN-oplossing die NIKS zegt.

Het volgende lees ik op de site:
De Euroboat snelheidsbegrenzer is een professionele snelheidsbegrenzer welke kompleet is vervaardigd van RVS.
De snelheidsbegrenzer wordt geleverd inclusief abus titalium hangslot, bevestigingsmateriaal en montagehandleiding.

Een snelheidsbegrenzer inclusief een hangslot?
Ik kom niet meer bij van het :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
Hoe bedenk je het.Een hangslot van Abus, waarvan de sleutel nagemaakt kan worden moet als zekerheid dienen dat men niet sneller kan varen.
Euroboot,er is maar één manier om het onbeschoft gedrag van mensen die menen dat er snel gevaren moet worden op vaarwegen waar dit NIET is toegestaan,om die motoren via een wettelijke maatregelen aan banden te leggen,door er ,net zoals bij vrachtwagens een die ook niet sneller kunnen rijden,een door de overheid goedgekeurde begrenzer op te zetten die via een keuringsstation,cq keurmeester geborgd zal moeten worden.Borging weg,dan ben je in overtreding.
De mens zoekt altijd naar zaken die niet door de beugel kunnen,niemand is betrouwbaar,dus maatregelen die er toe doen.
Een snelheidsbegrenzer met een hangslotje.Hoe bedenk je het. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Noordvaarder
 

Re: vaarbewijs

Berichtdoor kajoe » 23 Jun 2017, 12:53

ach ja er zijn altijd onverlaten die in zulks trappen .
de begrenzer zal wel zijn dat de gashandel niet verder kan dan een bepaalde stand .dus slotje er op met 25 sleutels zodat iedereen er toch hard mee kan varen ,controle effe snel het slotje er op hangen en je bent safe ,ten minste dat denk je maar de mannen hebben je misschien al op de snelheid gecontroleerd ,en ja hoor het kost maar een beetje .veels te weinig in ogen van sommigen .
toe geven we varen allemaal wel eens wat te hard mar vaak kan het geen kwaad .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor R.C.Grootveld » 23 Jun 2017, 13:24

Advertenties voor producten die zich op de grens van het illegale bevinden zouden zeker hier verboden moeten worden.

Aan de andere kant:
Hoe meer van dit soort gesjoemel, hoe groter de kans dat de politiek (NL, EU) zegt: En nu is het afgelopen: Iedereen een vaarbewijs.

En daar zou ik niet rouwig om zijn :)

Wordt het kaf tenminste van het koren gescheiden, het is net als met autorijden en andere activiteiten:
Varen is voor iedereen een recht, maar niet voor iedereen weggelegd.
Als je niet in staat resp. bereid bent om iets simpels als je VB te halen, dien je je toch ernstig af te vragen of varen wel een geschikte vrijetijdsbesteding voor je is.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten