vaarbewijs

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Re: vaarbewijs

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Jun 2017, 18:55

kajoe schreef:toe geven, we varen allemaal wel eens wat te hard maar vaak kan het geen kwaad .

Ik weet niet wie "we" zijn.Als je jezelf daar alleen mee bedoeld,vind ik dat goed.
We kennen elkaar namelijk niet dus van "we" kan geen sprake zijn.

En ik persoonlijk vaar zelden dusdanig sneller dan de toegestane snelheid.Sterker nog,ik heb er niet eens behoefte aan om sneller te gaan.
Ik heb 45 jaren "mogen vliegen en draven" voor anderen omdat je altijd te laat bent.
En gelukkig maak ik nu de dienst uit of ik sneller ga,niet een ander.
En waar een snelheid geld van 6km/h ,vaar ik 6,3 km/h omdat het in de toeren van de motor beter ligt.
Voor iemand die dat te langzaam vind,gaat er maar omheen,indien dat mogelijk is.

R.C.Grootveld schreef:Advertenties voor producten die zich op de grens van het illegale bevinden zouden zeker hier verboden moeten worden.

Direct mee eens,maar zal wel niet tot de prioriteit van hier behoren denk ik.
Hoe meer van dit soort gesjoemel, hoe groter de kans dat de politiek (NL, EU) zegt: En nu is het afgelopen: Iedereen een vaarbewijs.
En daar zou ik niet rouwig om zijn :)

Dan blijven er veel boten aan de wal liggen,en stort de verhuur van boten in Nederland als een kaartenhuis in elkaar.
Wordt het kaf tenminste van het koren gescheiden, het is net als met autorijden en andere activiteiten:
Varen is voor iedereen een recht, maar niet voor iedereen weggelegd.
Als je niet in staat resp. bereid bent om iets simpels als je VB te halen, dien je je toch ernstig af te vragen of varen wel een geschikte vrijetijdsbesteding voor je is.

Ik ben die laatste zin niet met je eens.
Simpels? Zo simpel vind ik hem niet,maar ik heb het wel geleerd.
Maar het bewijs daarvoor krijgen?
Nee dat zal ik nooit krijgen,want dan moeten ze eerst vraag 2 van de onderstaande lijst schrappen.
https://www.vamex.nl/content/uploads/Ei ... rbeeld.pdf
Wat de reden is,dat vraag 2 vermeld staat,kan ook de VAMEX nog de ANWB noch velen mij niet uitleggen.
Ik kreeg het advies, om dan maar voor de lieve vrede wil,en voor het gemak "een leugentje om bestwil" deze vraag met "nee" te gaan beantwoorden.
Mijn antwoord was dan ook,waarom men deze vraag dan op deze manier,en de vraag zo stelt, en stel dat er iets gebeurd,en het is mijn schuld niet,maar uiteindelijk komt er uit de bus dat ik achteraf vraag 2 met nee had beantwoord,dus in principe valsheid in geschrifte heb gepleegd,wie betaald dan mijn schade?
Antwoord was daarop,wie geen risico's durft te nemen,zal nooit iets bereiken.
Ik vond mijn vraag niet dom,maar een dommer antwoord heb ik nog nooit gehad.

Dus de opmerking " dien je je toch ernstig af te vragen of varen wel een geschikte vrijetijdsbesteding voor je is ", kan je niet 1.2.3. zo stellen.
Het kan ook aan der starheid van de regelgeving liggen,en de onflexibiliteit van de opstellers daarvan,om een verschil te gaan maken tussen beroeps en plezier.
Want hier in Nederland denken ze dat vaak het wiel opnieuw moeten uitvinden.
Daar zijn ze hier in NL heel sterk in.

En in jou vakgebied zullen er ook vast en zeker mensen zijn,die met vligetuig zonder brevert de lucht in gaan,want zonder toestel met brevet,gaat nou éénmaal niet.
Maar er is niemand die ze 'boven laten',brevet of geen brevet.Iedereen,maar dan ook iedereen die in nood zit "praten ze weer omlaag" desnoods in hun eigen moerstaal".
Noordvaarder
 

Re: vaarbewijs

Berichtdoor Klaver vier » 23 Jun 2017, 19:44

Beetje flauwekul verhaal Noordvaarder,dan kan je ook geen auto rijden.
Ze hebben niet voor niets de kleuren in een vaste bepaalde volgorde gezet.
iemand, ook iemand die weinig ziet weet dat rood boven zit.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: vaarbewijs

Berichtdoor Byl54 » 24 Jun 2017, 09:13

@Noordvaarder En waar een snelheid geld van 6km/h ,vaar ik 6,3 km/h omdat het in de toeren van de motor beter ligt.

Graag dan niet op de linkerbaan blijven plakken, maar rechts toeren.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor kajoe » 24 Jun 2017, 10:11

tja ik lees precies de snelheid .
nou dat is mij nog nooit gelukt met zowel de grote schepen waar ik op heb gevaren ,als nu met mijn bootje ,,zelfs nu velen een gps hebben zal het voorkomen dat je iets te hart vaart .
loopt er toevallig stroom bij spuien in een kanaal ,de wind op de kont of op de kop ,tja dan zal je met je neus op de gps moeten liggen om de juiste snelheid te varen .
en zoals gezegd zoek je het beste toerental op dat in de buurt ligt om rustig te varen .
er zijn maar weinig plaatsen waar men aan traject metingen doet ,wij hadden het hier op het kanaal vroeger wel maar men moest de tijd naar beneden afronden en van de meting als correctie een kilometer aftrekken ,en dat hield in dat op de gemeten afstand er maar erg weinig de klos waren ,meestal zij die erg hard konden .
voor de grote beroepsvaart werd dit ook gedaan maar over vaarafstanden van 10 tot 25 kilometer om een juiste oordeling te krijgen .
het meten met de beruchte gatsonides meters (flits camera,s) is nooit wat geworden
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Jun 2017, 10:39

Noordvaarder schreef:Dan blijven er veel boten aan de wal liggen,en stort de verhuur van boten in Nederland als een kaartenhuis in elkaar.

Ja, so what?
Als je markt afhangt van een groep mensen die niet bereid resp. in staat is een papiertje te halen van het niveau VMBO niet eens haalt, denk ik dat je je ernstig achter je oren moet krabben of je überhaupt wel bestaansrecht hebt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Jun 2017, 13:52

Klaver vier schreef:Ze hebben niet voor niets de kleuren in een vaste bepaalde volgorde gezet.
iemand, ook iemand die weinig ziet weet dat rood boven zit.
Gr René ( Klaver vier)

Voor mij is nu al duidelijk René,dat jij de Benelux grenzen nog nooit gepasseerd bent.
Niet overal staan ze namelijk verticaal.
Er zijn ook plekken waar ze allemaal "boven" zitten.
En daar kon ik het verschil ook ik zien.
Je weet dus niet waar je over praat.
Dus graag een antwoord die ertoe doet,en wat de werkelijk reden is waarom men bij het vaarbewijs deze vraag stelt.

Dus nogmaals, waarom stelt men die vraag zo expliciet,en wat is de reden daartoe.
Welke reden ligt er ter grondslag dat je kleuren moet zien bij een vaarbewijs,uitgezonderd de kleuren geel,die staan boven de doorvaart bij bruggen,rood ,die staan bij gesloten bruggen,dan wel de doorvaart,dubbel rood(spreekt voor zich) ,groen( een kleurenblinde ziet dit voor grijs aan) wit,(is algemeen te zien bij duister).
Betonning? Overdag? Dan kun je ze herkennen aan de vorm,dus hoeven kleuren niet van invloed te zijn.
's Nachts ,hebben ze een verschillende kleur,maar varen de pleziervaarders zelden,ik althans nooit.
En zou je 's avonds varen,en zie je 2 gekleurde lichtjes voor je,dan komt dat schip naar je toe,en zie je een wit lichtje,dan vaart die voor je uit.

Dus geef me even de werkelijke reden hier,waarom deze moloch-eis als zodanig in het eisen pakket staat.
We zijn hier een open forum ,en niemand heeft er iets aan,om vergelijkingen te gaan maken met stoplichten die boven de weg staan,want wat er boven of naast een rijweg hangt of staat,zie je niet bij een vaarweg.
Er moet dus een verschil zijn dat er toe doet.
Maar wat,daar ben ik ook nog niet achter,zelfs de regelsopstellers weten het niet,en beroepen zich gewoon op de wettelijke eis.
Noordvaarder
 

Re: vaarbewijs

Berichtdoor henkvd » 24 Jun 2017, 14:25

Een goed gezichtsvermogen zonder tekenen van kleurenblindheid en een voldoende gehoorvermogen, daar zijn al genoeg toekomstige carrières in de scheepvaart op gestrand, of het nog strookt met de realiteit laat ik hier buitenbeschouwing, de eis op zich is al zeer oud, zonder aan bovenstaande eisen te voldoen, kun je een professionele carrier en zelfs diploma's vergeten en dan mag voor het gezichtsvermogen sinds pas enkele decennia gebruik gemaakt worden van hulpmiddelen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor kajoe » 24 Jun 2017, 16:16

om eerlijk te zeggen ik ben indertijd dat ik naar de binnenvaartschool van het kof wou , afgekeurd op kleuren blindheid ,een paar maanden later moest ik gekeurd worden als beroeps bij de marine ,tja daar bleek niets van kleurenblindheid .
tot mij 65 ben ik steeds gekeurd voor het groot vaarbewijs altijd op alle fronten goed gekeurd ,alleen nu heb ik ook een deel 2 klein vaarbewijs ,geen dikke kosten voor de keuringen meer die je iederjaar moest doen .
voor de recreatie vind ik verplichte keuringen eigenlijk niet nodig ,heeft geen nut .
er is wel eens over gepraat om verplichte keuringen te doen bij vaarders die sneller kunnen en mogen (geregistreerde boten ) van wege de grote snelheden ,maar is toen in 1978 afgekapt .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor euroboat » 17 Jan 2018, 04:15

Klaver vier schreef:Moet zijn vaar met langzame boot zonder vaarbewijs,hij kan immers niet meer hard,wat heb je dan aan een speedboot.
Gewoon vaarbewijs halen,kan al binnen een week,zo moeilijk is het niet
Gr René


Onze begrenzer is geschikt als u bijvoorbeeld een snelvarende sloep of speedboot heeft en u heeft zelf het vaarbewijs maar uw vrouw of kinderen niet!
De persoon met vaarbewijs kan dan snelvaren met deze boot en de vrouw of kinderen langzaam.

onze begrenzer is goedgekeurd door nederlandse waterpolitie.
En als er gefraudeerd word met het hangslot dan is de eigenaar van de boot aansprakelijk.
Goed zeemansschap noemen wij dit

Gegroet Euroboat.com
euroboat
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Jun 2017, 23:46
ligplaats:
info:

Re: vaarbewijs

Berichtdoor broekie » 17 Jan 2018, 08:41

Pure reclame en nog niet echt slimme ook.

De Nederlandse politie keurt niets. Voert wetgeving uit.
Adviseert wel bv bij beveiliging van uw huis.

Hoe stelt u zich dat voor? Is er een certificaat dat kan worden gelinkt aan deze begrenzer uitgegeven door de politie?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten