Bericht door vuuren1 » ma 01 okt 2012, 21:58
Joep,
Als de keerkoppeling in voor- en achteruit niet slipt is het gewoon goed. Dat een ouderwetse keerkoppeling de schroefas een weinig meeneemt in de vrijstand is niet abnormaal.
Varen op loodvrije benzine is eigenlijk geen goede optie omdat de cilinderkop niet is aangepast.
In oldtimer auto's wordt dan Flash-Lube gebruikt.
Als de compressie laag is is Flash-lube weer een storende factor voor een volledige verbranding (het is een smeerolie en ook niet zaligmakend).
Een halve revisie is, zoals Maarten ook schrijft, geen revisie.
Een kennis met een oldtimer zal geen zijklepper hebben zoals een A-Ford en die weten niet hoe dat zit.
Met een draaier in je netwerk kan je ook erg weinig beginnen.
Het concept waarop de Albin is gestoeld is gewoon 100 jaar oud, ik gok dat Albin een van de zeer weinigen is geweest die na 1950 nog met zijklepmotoren werkte.
Vandaar dat alles, voorzover nog leverbaar, nu erg schaars (en duur) is.
Als je ook nog zelf gaat sleutelen op -revisie niveau- en je bent geen ervaren motorenman dan zal je in de regel weinig succes boeken.
Ik denk dat Maarten voor erg weinig werkt als ik zijn kostenraming voor de benodigde onderdelen én uitbestede werk lees. Dan blijft er aan arbeidsloon een fooi over...