1:1 ratio voor speedbootje

bougie contactpunten bobine startmotor laadlampje

Re: 1:1 ratio voor speedbootje

Berichtdoor Popeye » 15 Nov 2018, 23:34

magnus schreef:Dat er geen achteruit versnelling mogelijk is bedacht ik mij ook al, dat vind ik niet zo erg, met een peddel in de boot komt dat wel goed.

En wanneer je af moet stoppen bij 30 km/uur?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: 1:1 ratio voor speedbootje

Berichtdoor magnus » 16 Nov 2018, 00:41

Jammer dat dit niet gaat lukken, ik kan een 60cc 4 pk tomos kopen voor 20 euro en die kans laat ik niet liggen dus dan maar een klein bootje met een tomos motor ipv van een v8 en dan over een half jaar een auto met v8 ;)
Heeft het trouwens enig nut om zo een klein motortje op te voeren zodat het toerental een stuk hoger is of maakt die dan alleen maar meer lawaai als dezelfde schroef er onder zit?
magnus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Nov 2018, 18:44
ligplaats: Amsterdam
info: geen boot

Re: 1:1 ratio voor speedbootje

Berichtdoor henkvd » 16 Nov 2018, 01:08

Zou ik niets verder aandoen, opvoeren wat zou je er bij krijgen aan vermogen 10 % , doe het is een ruim 25% dan zal je er nog erg weinig van gaan merken.
Of de Tomos nu een heel goed idee is hangt af van de prijs, bij tientjes werken goed draaiend zou ik zeg zou je evt kunnen doen, betaal je er meer voor kijk dan naar wat gangbaarders, tomos is een uitdaging met onderdelen en tot 10 pk komt er genoeg voorbij deze winter voor weinig.


En wanneer je af moet stoppen bij 30 km/uur?

Dat valt op zich reuze mee ,je valt zowat in het gat dat je maakt als je het gas eraf gooit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Benzine inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten