Belzona is een goed product maar ik twijfel of het een langdurige en permanente afdichting kan vormen.
Het scheurtje in elk geval aan de uiteinden "afboren" met een klein boortje ( 3 of 4 mm) om doorgaand scheuren te voorkomen.
Indien Belzona niet gaat werken kun je overwegen om "Metalock" erbij te halen.
Ze kunnen de scheur dichten dmv krammen, voor meer info kun je google-en op het net.
Dit zal niet goedkoop zijn maar wel goedkoper als een nieuw motorblok. Metalocken is wel afhankelijk van de toegankelijkheid van de scheur.
In het verleden heb ik brandstoftanks laten "metalocken", ze zijn nog steeds dicht. Ze doen ook veel met motoren, tandwielkasten en andere zwaarbelaste / trillings gevoelige constructies. Het is door de div. klasse bureau's een geaccepteerde / erkende reparatie methode.
Een ander mogelijkheid:
Scheurtje afboren en laten lassen met las-brons.
Persoonlijk zou ik hier meer vertrouwen in hebben dan in een Belzona reparatie maar ben er niet helemaal zeker van of het op de lange termijn goed blijft.
Als je de reparatie met een "plastic steel" wilt proberen, koop dan in elk geval Belzona, geen B merk zolas Devcon oid.
De naam "plastic steel" slaat natuurlijk nergens op, het is plastic of staal maar in de volksmond wordt het vaak zo genoemd. Ook hoor je wel eens "kneedbaar staal".
Staal wordt kneedbaar bij ca. 1400 graden dus hoe iemand dat met de hand wil kneden is een mirakel
.
Succes met dit vervelende probleem, ik hoop dat je laat horen hoe de reparatie wordt uitgevoerd (met foto's?
)
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten