Heb je een yamaha kabelboom / afstandsbediening? en een origineel yamaha contact slot? Kwamen alle kleuren overeen uit de nieuwe kabelboom of kun je die kleuren niet zien? Als je een ander merk hebt gepakt of een universeel contactslot dan zijn de functies niet altijd het zelfde.
Het is handig om een foto van de motor en de schakelkast te hebben.
Ik gok dat je ergens in je bekabeling een fout hebt gemaakt. Heb je je oude kabelboom nog? De motor gaat uit door de "uit' draad te verbinden met de massa. Dat verbinden doe je door de je contactsleutel terug te draaien of je dodemansknop te trekken. Uit mn hoofd is de witte kabel de 'uit 'draad en de zwarte de massa.
Heb je ervaring met een multimeter gebruiken?
Op je contactslot moet 1 van de draden ( of polen op de stekker ) met de sleutel in de uit stand, verbonden zijn met een andere draad. Het zelfde geld voor je dodemanskoord los getrokken. er is een combinatie van 2 polen die dan 0 ohm weerstand heeft. ALs je het contact op aan zet dan zou de verbinding weg moeten vallen. Deze twee zijn dan de massa en de uit draad op het contactslot. de witte draad bij je motor en de masse draad bij je motor moeten hierop verbonden zijn.
Wellicht heb je ook hier wat aan:
https://www.seabreeze.com.au/forums/Sai ... ded?page=1alleen ik kan niet zien wat voor type / bouwjaar motor jij hebt dus het kan weleens niet kloppen.
Waarom heb je niet gewoon van je oude kabelboom / afstandsbediening ook de stekker afgeknipt en die verbonden met de motor? Dan had je geen nieuwe schakelkast hoeven kopen en geen problemen gehad.
het gekke probleem kan verklaard worden omdat je waarschijnlijk een motor hebt die niet zelf een neutraal schakelaar heeft en normaal met een afstandsbediening werkt die dat wel heeft. Nu heb je waarschijnlijk een afstandsbediening die ook geen neutraal schakelaar heeft dus niks in jouw systeem voorkomt dat je kan starten terwijl de motor in z'n versnelling staat.