Suzuki DF15 staartstuk wordt zo warm dat water gaat stoomen

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Suzuki DF15 staartstuk wordt zo warm dat water gaat stoomen

Berichtdoor Dylan0344 » 14 Jul 2023, 11:38

Hoi allemaal,

Mijn Suzuki DF 15 4 takt uit 2008 heeft naar mijn vermoeden problemen met het koelsysteem. Wanneer ik ga varen en na het warm lopen van mijn blokje een stukje vol gas geef ongv 5 a 10 minuten en ik stop weer met vol gas varen dan zie ik dat bij de "Lower Unit" wat in contact staat met het water allemaal stoom van af komt hierbij een fimpje ervan (https://www.youtube.com/shorts/Hq3_mSr5rqY) ook komt er veel stoom uit de uitlaat maar ik denk dat het komt als ik uit planne komt dat dan de uitlaat onderwater staat en het gewoon condens is. Dacht dus mischien ligt het aan de waterpomp of evt de thermostaat, die heb ik dus van de week allebei vergangen en ook nieuwe pakkingen voor bij de impeller.

Nu is mijn probleem nog steeds niet verholpen, de Lower Unit blijft nog steeeds zo warm dat ik hem maar voor 4 a 6 seconden kan vasthouden voordat het te warm wordt en blijft het stoomen zon 10 a 30 seconden na 1 minuut koelt ie weer af. Voor de rest werkt het blokje goed, stotert niet, geeft een goede waterstraal en oliepeil blijft op peil.

Ik had eerst een Suzuki 6pk 4T uit 2016 en die werdt nooit zo warm dat het gaat stoomen, wellicht hoort dit zo bij de 15pk omdat de lower unit ook als een uitlaat werkt en alle warme uitlaat gassen uit de schroef spuwt.

Vraag me dus nu wel af wat dit zou kunnen zijn hopelijk heeft er iemand hierop een antwoord op mijn vraag. Alle hulp is welkom :)
Dylan0344
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Jul 2023, 10:38
ligplaats: Maurik
info: Suzumar 320 ALU + Suzuki 15 pk 2008 en 6 pk 2017

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten