Klein gat in staartstuk waar staartolie uit komt

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Klein gat in staartstuk waar staartolie uit komt

Berichtdoor Jorik » 18 Jul 2023, 12:06

chaea schreef:Oke, even goed droog maken en waarschijnlijk moet je dit meerdere malen doen voordat alles weg is.
Ik weet niet hoe je je staartolie heb vervangen, dit doe je normaal gesproken rechtop met hulp van de zwaartekracht, maar als je dit liggend hebt gedaan kan dit heel goed geknoeide olie zijn.


Ik heb dit op de normale manier gedaan, dus onderste schroef eruit halen. Daarna bovenste los laten en alles eruit laten lopen. Dan via het onderste gat de staartolie bijvullen tot dat het bij het bovenste gat eruit stroomt. Dan de bovenste schroef vast en daarna de onderste
Jorik
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 Apr 2023, 23:01
ligplaats: Paterswolde
info:

Re: Klein gat in staartstuk waar staartolie uit komt

Berichtdoor Jorik » 18 Jul 2023, 12:08

EricS schreef:Niet dichtmaken.Is het motorolie of staartolie?
Staartolie heeft een aparte geur.
Als het staartolie is dan zal je schakelaskeerring kapot zijn.


Ik heb het staartstuk eraf gehaald. De oliekeerring zit hoger dan het gat, dus het lijkt mij gek als het daaraan zou liggen. Ik vind het gat sowieso op een rare plek zitten. Hier heb ik nog nooit een gat gezien bij andere buitenboordmotoren.
Jorik
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 Apr 2023, 23:01
ligplaats: Paterswolde
info:

Re: Klein gat in staartstuk waar staartolie uit komt

Berichtdoor Jorik » 18 Jul 2023, 12:11

https://drive.google.com/file/d/1SzOrx1as3giaRMQV96HDQp3AYuBZq3Zj/view?usp=drivesdk

Waar mijn vinger op de foto staat zit de oliekeerring. Daaronder zit het lek. Dan zou het niet aan de keerring kunnen liggen toch? Of zou het kunnen dat er via de keerring lucht oid bijkomt waardoor de staartolie eruit word gedrukt?
Jorik
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 Apr 2023, 23:01
ligplaats: Paterswolde
info:

Re: Klein gat in staartstuk waar staartolie uit komt

Berichtdoor EricS » 19 Jul 2023, 19:00

Olie loopt toch naar beneden.Dan kan het via die lekke schakelaskeerring naar beneden lopen naar dat gaatje.
EricS
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 15 Okt 2016, 00:21
ligplaats: Alphen a/d Rijn
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten