Vraag Tohatsu 20C MF valt uit bij gas na vooruit

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Vraag Tohatsu 20C MF valt uit bij gas na vooruit

Berichtdoor Mikap » 15 Jun 2023, 23:57

Plotseling uit het niets, valt mijn motor uit wanneer ik meer gas geef dan de motor in zijn vooruit zetten. Starten prima, stationair prima, in zijn vooruit zetten prima, heel klein beetje gas ook nog prima maar met meer gas hoor ik een blurp, blurp geluid en valt de motor uit. Een week lang zonder problemen dagelijks gevaren.
Bougies heb ik ook maar alvast vervangen maar daar zat het probleem niet. Mijn gevoel zegt brandstofprobleem maar omdat het zo plotseling uit het niets ontstaan is, vraag ik me even af waar ik beste mee kan beginnen. Brandstof is nieuw. E98. Tank en leidingen en filter zijn schoon.
Mikap
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 Jun 2023, 22:28
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Vraag Tohatsu 20C MF valt uit bij gas na vooruit

Berichtdoor micha » 16 Jun 2023, 07:52

Is het een motor met carburateur? Het klinkt als water in de benzine of benzine tekort inderdaad.
Onderaan de carburateur zit een schroefje om je vlotter te drainen. draai die er eens uit en laat de vuile brandstof eruit lopen. Misschien helpt het. Kan ook een vuiltje in je hoofdsproeier zijn.
Helpt het als je blijft pompen met de knijpbal?
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Vraag Tohatsu 20C MF valt uit bij gas na vooruit

Berichtdoor Mikap » 18 Jun 2023, 03:40

Morgen maar eens kijken. In de bal blijven knijpen had ik ook al geprobeerd, maakt geen verschil. Ik denk dat ik maar eens begin met de carburateur er af te halen en schoon te maken.Hoop dat hets simpels is als een vieze naald
Mikap
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 Jun 2023, 22:28
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Vraag Tohatsu 20C MF valt uit bij gas na vooruit

Berichtdoor chaea » 18 Jun 2023, 17:33

Mikap schreef:Morgen maar eens kijken. In de bal blijven knijpen had ik ook al geprobeerd, maakt geen verschil. Ik denk dat ik maar eens begin met de carburateur er af te halen en schoon te maken.Hoop dat hets simpels is als een vieze naald


Kans is behoorlijk dat het idd vervuiling is, zoals al heel vaak geroepen dus in herhaling 8-) . Ultrasoon reinigen, en in een heated versie anders heeft het geen zin.

Succes
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten