Raar verhaal Yamaha 4PK 4takt

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Raar verhaal Yamaha 4PK 4takt

Berichtdoor Jansuh » 14 Jun 2023, 14:22

Hi,

Ik heb een probleem met mijn buitenboordmotor. Ik kan de motor zonder problemen starten de 1e keer van de dag. dus choke beetje open, beetje gas, een keer trekken en lopen.
Als ik het motortje uitzet krijg ik hem met geen mogelijkheid meer gestart, wat ik ook doe.

Als ie een nachtje heeft gestaan kan ik hem weer zonder probleem starten maar als ik hem heb uitgezet doet ie het weer niet totdat hij weer een nachtje heeft gestaan.

Yamaha 4 takt 4 pk
Interne tank
Jansuh
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 Jun 2023, 14:17
ligplaats:
info:

Re: Raar verhaal Yamaha 4PK 4takt

Berichtdoor chaea » 14 Jun 2023, 18:05

Is moeilijk beoordelen vanaf het toetsenbord. Kan iets simpels zijn zoals een slechte Franse kaars, maar net zo goed een contact die door warmte van de motor uitzet en daardoor het circuit onderbreekt. Een simpele beurt kan al helpen.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Raar verhaal Yamaha 4PK 4takt

Berichtdoor heuvels » 14 Jun 2023, 20:18

Met een auto heb ik jaren geleden wel eens ijsvorming gehad in de carburateur. Wilde ook niet meer starten. Ging na een half uur vanzelf weer over.
Ik weet niet meer of het weer toen ook zo warm was...
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Raar verhaal Yamaha 4PK 4takt

Berichtdoor chaea » 14 Jun 2023, 20:39

heuvels schreef:Met een auto heb ik jaren geleden wel eens ijsvorming gehad in de carburateur. Wilde ook niet meer starten. Ging na een half uur vanzelf weer over.
Ik weet niet meer of het weer toen ook zo warm was...


Dat hoor je vooral met gas, of oude auto's met een zomer/winterstand op het luchtfilter. Ik heb het iig nog nooit met een buitenboordmotor gehad.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Raar verhaal Yamaha 4PK 4takt

Berichtdoor jeex » 14 Jun 2023, 20:49

Elke storing begint met schoonmaken van alle filters, carburateur, bougies. Dat kan ook vage problemen oplossen zonder duidelijke diagnose. Ook meteen olie en staartolie doen. En heel belangrijk: schone nieuwe benzine. Peut van verleden jaar is echt niet meer goed.
[dʒiːks]
Gebruikers-avatar
jeex
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 Jun 2023, 18:32
Woonplaats: Giethoorn
ligplaats: Giethoorn
info: Kamperse punter


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten