Motor van 9.9 naar 15 met andere carburateur maar zelfde cdi

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Motor van 9.9 naar 15 met andere carburateur maar zelfde cdi

Berichtdoor Jorik » 30 Apr 2023, 10:11

Hallo,

Ik heb laatst een Johnson 15 pk 4 takt uit 2005 gekocht (zelfde model als Suzuki DF15) die de vorige eigenaar naar een 9.9 heeft gezet door een andere carburateur en cdi van een 9.9 te plaatsen. Nu heb ik bij de motor een nieuwe 15 pk carburateur gekregen, alleen de cdi van de 15 pk zat er niet bij. Ik heb de onderdelen van een 9.9 en 15 pk vergeleken, en daar zijn alleen de cdi en de carburateur verschillend. Nu vroeg is mij af, als ik de 15 pk carburateur op de motor zet, gaat dit dan waarschijnlijk veel verschil maken of zal het hetzelfde blijven door de cdi van de 9.9 pk. Ik heb namelijk gekeken naar een cdi van een 15 pk, alleen die dingen zijn behoorlijk prijzig. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Jorik Veenstra
Jorik
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 Apr 2023, 23:01
ligplaats: Paterswolde
info:

Re: Motor van 9.9 naar 15 met andere carburateur maar zelfde

Berichtdoor chaea » 30 Apr 2023, 18:22

Bijzonder om een motor te downgraden, maar kennelijk om het vaarbewijs te ontlopen.
Ja er zit verschil tussen een orginele 9.9 en 15 pk, alleen mis je een essentieel prijzig onderdeel.

Wil je perse een 15 pk,verkoop de jouwe, verkoop de carburateur los, zoek een 15.Hoogstwaarschijnlijk hou je er op deze manier nog iets aan over ook.

Mijn gratis extra tip, laat dit model links liggen, na ruim 23 jaar op de markt zie ik veel problemen naarmate ze ouder worden.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten