wat waar en hoe? winter klaar maken.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor -zuur- » 14 Dec 2013, 11:47

Berichtdoor -zuur- » do 17 okt 2013, 19:47

Beste leden van dit mooie forum,

ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen.
ik ben Marcel 32 jaar en ben elektricien.

ik ben vrij handig maar op het gebied wat ik niet ken vrij onzeker.
ik heb een paar weken geleden een (in mijn ogen) super mooie Rhea 460 gekocht met een 9.9 pk 4 takt Johnson el4 bbm (2006).

helaas heb ik wel al een keer kennis gemaakt dat mensen je kunnen bedonderen. (gelukkig viel het mee)
het winter dek zeil is zo lek als een mandje waardoor mijn Rhea in een badkuip omgetoverd werd.(gelukkig voor de extreme zondags regen van laatst)
alles is nu gelukkig weer droog en ik heb een bouw zeil er over heen gespannen voor voorlopig.

nu was mijn plan om de boot winter klaar te maken.
in eerste instantie wou ik de motor er af halen en mee naar huis nemen.
de boot voor de rest zo leeg mogelijk maken. (is al gebeurd na het badkuip verhaal! ;P)
accu en externe (plastic) benzine tank er uit.

nu ben ik aan de motor begonnen.
een deel van de elektra kan via stekers los gekoppelt worden.
mijn boot heeft een stuur en gas hendel en daar wordt het lastig........
de kabels lopen via een tulle de motor behuizing in.
en je kan niet makkelijk bij de schroefjes van de kabels om ze los te schroeven.
ik ben bang dat ik alles ontstel en dat er volgende zomer van alles af gesteld moet worden.
ook moet denk ik een deel van de onder kap er af om overal bij te kunnen komen.

de motor moet in de auto vervoerd worden.
ik had het idee om hem met een spanband aan de achter zijde van de bijrijders stoel te binden.

ik wil dit zondag WEER (2e keer) gaan proberen.
het aan de boot laten hangen in de winter kan ook heb ik gelezen maar toch ben ik bang dat hij kapot vriest.