wat waar en hoe? winter klaar maken.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor Klaver vier » 14 Dec 2013, 11:56

Bericht door De Stoere » di 29 okt 2013, 16:26

De olie op het water komt gewoon door het verbrandingsproces en normaal gesproken niet uit de staart.Als het wel uit de staart komt deugt het niet.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor ..... » 14 Dec 2013, 11:56

Bericht door shaco » di 29 okt 2013, 19:23

@de stoere, mijn reactie mbt olie op het wateroppervlak heeht betrekking op jouw reactie van 18 okt waarin je stelt dat water in de staart een onzinverhaal is. Je stelt dat er dan ook olie zichtbaar moet zijn op het wateroppervlak.
Daarom schrijf ik dat dit vooral bij 2 takten een normaal verschijnsel is en daarom geen goede graatmeter voor vocht in de staartolie, maar dit geef je nu ook aan in je laatste reactie.

Heb verder meer dan eens olie vervangen welke zelfs grijs was van vocht en slijtagedeeltjes, veelal oudere motoren waarbij eigenaren onderhoud niet meer nodig vonden. Een piepkleine lekkage waarbij olie verdwijnt aan de binnenzijde van de staart die al vettig idsvalt amper op met al het water eromheen en al helemaal als jevaart. Andersom met water in de staart zie je sludgeverkleuring wat vervelende gevolgen kan hebbeb bij vorst. Ook meer dan eens bij 4 takten water in het carter gezien, ook ongezond helemaal met vorst.

Dus gewoon vervangen in de herfst en de motor is vorstbestend
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor -zuur- » 14 Dec 2013, 11:56

Bericht door -zuur- » do 31 okt 2013, 20:50

toch allemaal interessant om te lezen en zeker leuk om te lezen dat er veel kennis is op het forum.
-zuur-
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 21:08
ligplaats:
info:

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor Klaver vier » 14 Dec 2013, 11:56

Bericht door De Stoere » do 31 okt 2013, 21:44

Shaco.Ik zeg ook heel duidelijk als er water in zit deugt het niet.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor ..... » 14 Dec 2013, 11:57

Bericht door shaco » vr 01 nov 2013, 08:01

Is niet bedoeld om je aan te vallen de stoere.
Maar je stelt eerder dat je water in de staart onzin vindt omdat je dit anders op het wateropvlak wel ziet. Wellicht bedoel je het anders maar geef je onbedoeld de verkeerde indruk.
Ik reageer alleen om de juiste info te geven.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor Klaver vier » 14 Dec 2013, 11:57

Bericht door De Stoere » vr 01 nov 2013, 18:46

Als je het niet wil begrijpen dan maar niet ik vindt het best Gr René ( De stoere).
Klaver vier
 

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor ..... » 14 Dec 2013, 11:58

Bericht door shaco » vr 01 nov 2013, 19:13

De Stoere schreef:
Als er water in je staart olie komt is hij lek en komt er ook olie in het oppervlakte water als hij aan de boot hangt.Ik vindt water in de staart olie een onzin verhaal.Wat Henk zegt is perfect Gr René ( De Stoere)
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: wat waar en hoe? winter klaar maken.

Berichtdoor ..... » 14 Dec 2013, 11:59

Bericht door shaco » vr 01 nov 2013, 19:20

De Stoere schreef:
De olie op het water komt gewoon door het verbrandingsproces en normaal gesproken niet uit de staart.Als het wel uit de staart komt deugt het niet.Gr René ( De Stoere).



Vertel mijn dan wat ik met je tegenstrijdige reacties niet wil snappen???
Nogmaals, water in de staart is geen onzinverhaal en olie op het wateroppervlak is geen indicator hiervoor.
Dit laatste onderschrijf je in de latere reactie.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten