-opgelost- Motor verzuipt steeds

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor timotje231 » 12 Dec 2013, 00:42

Bericht door timotje231 » vr 16 aug 2013, 16:22

Ik weet niet precies wat lean-rich betekend, maar ik denk dat het stationairschroef is (lucht/benzine schroef), bij mijn johnson 10 pk gt heb ik die knop ook, dat kan het oorzaak zijn van het verzuipen, dat de verhouding benzine tegen over de verhouding lucht te groot is.

Als je er eerrst niet mee had gedraaid, zou dat mooi zijn., omdat het dan makkelijker is, als je motor verzuipt nu, moet je de knop terug draaien, dus dat ie dichter gaat, en als ie te arm staat, moet je hem losser draaien. Uit De standaard afstelling is 1,5 slag los, maar omdat dit een grotere knop is ipv bij andere motor waar het veel kleiner is, weet ik niet hoeveel rondjes je los moet draaien. Ik zou gewoon de knop handvast draaien, en dan 1 rondje open draaien, en als ie dan loopt, gewoon fijn afstellen

Gr Timo
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor ..... » 12 Dec 2013, 00:43

Berichtdoor culidijk » za 17 aug 2013, 06:37

timotje231 schreef:
Ik weet niet precies wat lean-rich betekend, maar ik denk dat het stationairschroef is (lucht/benzine schroef), bij mijn johnson 10 pk gt heb ik die knop ook, dat kan het oorzaak zijn van het verzuipen, dat de verhouding benzine tegen over de verhouding lucht te groot is.

Als je er eerrst niet mee had gedraaid, zou dat mooi zijn., omdat het dan makkelijker is, als je motor verzuipt nu, moet je de knop terug draaien, dus dat ie dichter gaat, en als ie te arm staat, moet je hem losser draaien. Uit De standaard afstelling is 1,5 slag los, maar omdat dit een grotere knop is ipv bij andere motor waar het veel kleiner is, weet ik niet hoeveel rondjes je los moet draaien. Ik zou gewoon de knop handvast draaien, en dan 1 rondje open draaien, en als ie dan loopt, gewoon fijn afstellen

Gr Timo




Dank Timon, Gisteren had ik hem even aan de praat met veel gas erbij en choke, er kwam veel rook. De choke terug gedaan en gas geven... toch viel hij weer uit. We blijven het op deze manier proberen. Als we eenmaal de juiste stand hebben komen we er niet meer aan.
En stel dat hij lekker loopt maaar bij verzuipt dan toch nog eens. Wat is dan de beste manier om een verzopen motor weer aan de praat te krijgen. (want daar is de ellende mee begonnen...)
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor timotje231 » 12 Dec 2013, 00:44

Bericht door timotje231 » za 17 aug 2013, 08:07

Bougie/bougies eruit halen, droogblazen of gewoon droogvegen. externe tank eraf, en trekken, het gaat dan wel veel lichter.
Ongeveer 10 x trekken, en dan is het wel goed meestal, om hem nog iets makkelijker te laten starten, spuit wat startspray in je inlaat. Dat is dat boxje waar al het lucht je carburateur in gaat., of wat benzine in je cillinder doen.

Gr Timo
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor ..... » 12 Dec 2013, 00:44

Bericht door culidijk » za 17 aug 2013, 14:57

timotje231 schreef:
Bougie/bougies eruit halen, droogblazen of gewoon droogvegen. externe tank eraf, en trekken, het gaat dan wel veel lichter.
Ongeveer 10 x trekken, en dan is het wel goed meestal, om hem nog iets makkelijker te laten starten, spuit wat startspray in je inlaat. Dat is dat boxje waar al het lucht je carburateur in gaat., of wat benzine in je cillinder doen.

Gr Timo



OK is dus een heel gedoe... De kap zit met 6 schoeven vast, stuurstang moet er af, voor achteruit pookje eraf, man man wat een klus. Moeten maar niet tevaak laten verzuipen anders is de lol er snel af. 1/2 dag laten staan kan ook... toch :?: iig Dank voor de uitleg.:ugeek: Gr, Albert
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor timotje231 » 12 Dec 2013, 00:45

Bericht door timotje231 » za 17 aug 2013, 15:51

Heb je je 4 pk op een stuurtje zitten?, wat je ook kan doen, is gewoon heel vaak gaan trekken zonder benzine tank erop. Zelf heb ik op mijn 7,5 pk honda een soort van 4kant knopje die ik kan draaien, en dan komt alle benzine eruit. en dat stroomt dan naar een gaatje het water in haha, Dat knopje zit bij je vlotterbakje, dus dan onderkant van je carburateur.

Gr Timo
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor ..... » 12 Dec 2013, 00:45

Bericht door shaco » ma 19 aug 2013, 06:02

Rich lean heeft maar een heel klein effect op het motorvermogen.
Als je motor goed loopt ontregel je de motor absoluut niet zover dat deze niet meer loopt.
Grotw kans dat jw carburateur ernstig vervuild ia, ultrasoon reinigen en afstellen door een monteur.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor henkvd » 12 Dec 2013, 00:45

Bericht door culidijk » do 22 aug 2013, 16:59

shaco schreef:
Rich lean heeft maar een heel klein effect op het motorvermogen.
Als je motor goed loopt ontregel je de motor absoluut niet zover dat deze niet meer loopt.
Grotw kans dat jw carburateur ernstig vervuild ia, ultrasoon reinigen en afstellen door een monteur.



Dank voor reactie. Heb het motortje weg gebracht, Bleek dat de aansluiting op tank was niet goed en de koeling doet het niet.
Dus de impeller moet vervangen worden. Misschien ga ik dat zelf doen. Als de monteur het gaat doen gaat het ons ca. 120 euro kosten... Dat hebben we niet eens voor dit oude motortje betaald.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4470
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: -opgelost- Motor verzuipt steeds

Berichtdoor ..... » 12 Dec 2013, 00:46

Bericht door culidijk » vr 23 aug 2013, 15:54

Motor is bij monteur geweest en hij heeft hem weer aan de praat gekregen.
Nu verder met het volgende probleempje... De koeling, dank voor het mee denken.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten