Mercury 8pk uit 1996 loopt niet (goed)

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Mercury 8pk uit 1996 loopt niet (goed)

Berichtdoor ..... » 11 Dec 2013, 23:09

Bericht door RensK » zo 11 aug 2013, 16:19

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een mercury 6mh uit 1996 icm een yam 280. Door de vorige eigenaar opgeschroefd tot 8pk.

Na een aantal keer gevaren te hebben, zijn het nu voornamelijk de roeispanen die het werk moeten doen. Na het opblazen van de boot etc start de motor na 2 keer trekken, vaart de eerste 5 á 10 minuten goed, maar lijk een deel van het vermogen te missen. Na dus even te varen slaat de motor tijdens het varen af( vermogen loopt terug, snelheid verminderd tot hij afslaat).

Vandaag de motor in de kliko opstelling geplaatst, was in eerste instantie niet aan de praat te krijgen, na flink gefitnesst te hebben door hem aan te blijven trekken en een beetje met de choke te "spelen" begon hij toch even te lopen. Beetje gas erop laten staan, dan houd is het even vol, zet ik het gas lager, dan valt hij meteen uit.( stationair draaien na het starten duurt een minuut of 3 voor hij uitvalt)

Zelf verwacht ik dat het aan de benzine toevoer ligt. Maar hoe dat ik dat op moet lossen en of dat dat het probleem is weet ik niet. Hopelijk weten jullie meer dan ik.

Groeten Rens
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Mercury 8pk uit 1996 loopt niet (goed)

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 23:09

Bericht door henkvd » zo 11 aug 2013, 16:38

Een carburateur schoonmaak aktie lijkt een verstandig begin, daar ligt de oorzaak van de meeste problemen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten