Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

Berichtdoor timotje231 » 08 Dec 2013, 20:10

Bericht door timotje231 » wo 17 jul 2013, 18:29

Hallo,
Ik was vandaag met mijn boot aan het varen, en ineens zag ik dat er geen waterstraal uit me motor kwam, in plaats van een waterstraal kwam er een enorme rookwolk uit het gat waar het water normaal uitkomt, en een beetje uit de motorkap, vervolgens ben ik het water ingedoken, en heb ik ff alles goed gereinigd bij de staart, er komt nu niet echt een straaltje vanaf, maar het druipt er ongeveer uit, weet iemand wat het probleem kan zijn?, of is er iemand in een straal van 40 km van alkmaar die mijn motor even helemaal kan nakijken?, natuurlijk voor een vergoeding

Gr Timo
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

Re: Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 20:11

Bericht door henkvd » wo 17 jul 2013, 18:54

Als het in eens gebeurd is normaal gesproken een verstopping van de knietjes in het slangetje waar normaal de controle straal uit komt de oorzaak.
Zeker na wat langere tijd op het droge komt er wat ketelsteen los, die de zaak laat verstoppen.

Ijzerdraadje nemen en de aansluitingen doorsteken die aan het slangetje zitten.

Een impeller sloop je alleen in notime als het staartstuk geheel boven water is en de waterpomp die net boven de schroef in het staartstuk zit geen water krijgt.

Als je echt pech hebt is er een schoepje van de impeller afgebroken die er voor zorgt dat je helemaal geen koelwater hebt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

Berichtdoor timotje231 » 08 Dec 2013, 20:12

Bericht door timotje231 » wo 17 jul 2013, 19:34

henkvd schreef:
Als het in eens gebeurd is normaal gesproken een verstopping van de knietjes in het slangetje waar normaal de controle straal uit komt de oorzaak.
Zeker na wat langere tijd op het droge komt er wat ketelsteen los, die de zaak laat verstoppen.

Ijzerdraadje nemen en de aansluitingen doorsteken die aan het slangetje zitten.

Een impeller sloop je alleen in notime als het staartstuk geheel boven water is en de waterpomp die net boven de schroef in het staartstuk zit geen water krijgt.

Als je echt pech hebt is er een schoepje van de impeller afgebroken die er voor zorgt dat je helemaal geen koelwater hebt.




Het gebeurde ineens ja, eerst gaf ie helemaal geen straal, toen ging ik even van buiten schoonmaken, en toen kwam er wel water uit, vanochtend deed ie het nog perfect...

Ik zag dat het slangetje vastzat aan het gast waar het water uitloopt, en aan nog iets, kweet niet wat dat is, zat wel dicht bij elkaar, hoef ik alleen het slangetje schoon te maken? en de aansluitingen daarvan, of ook de binnenkant van dat andere?
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

Re: Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 20:12

Bericht door henkvd » wo 17 jul 2013, 19:45

Zowel het knietje aan de motor als aan de buitenrand van de motor waar het water uit zou moeten komen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

Berichtdoor timotje231 » 08 Dec 2013, 20:13

Bericht door timotje231 » vr 19 jul 2013, 12:01

Het is gelukt henk, hij koelt nu veel beter!, Ik heb nog een klein vraagje, het gaat niet over de koeling, ik heb een dop aan de zijkant van de motor, ter hoogte van de schakelhendel, maar dan aan de andere kant, en daar binnen in zitten 3 punten, Het lijkt erop dat je daar een accu ofso kan insteken om op te laden, is dit een lichtspoel?

Het gaat om dit
Afbeelding
Gr Timo
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

Re: Johnson 10 pk GT Koelt niet meer

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 20:14

Bericht door henkvd » ma 22 jul 2013, 20:49

Als het goed is gaan de draden van de connector naar de gelijkrichter, bij de meeste Johnsons ziet die er zo uit.
Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten