Yamaha PRO50LD

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha PRO50LD

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 19:12

Bericht door jvdb89 » vr 14 jun 2013, 09:48

Beste,

Vorig jaar heb ik de een yamaha PRO50LD gekocht en de zomer er mee gevaren en echter geeft de motor steeds de zelfde problemen.
De motor loopt stationair fatsoenlijk en optoeren en rustig varen onder de 2000 toeren is geen probleem. Echter is het bijna onmogelijk om de motor boven die 2000 toeren te krijgen meestal valt de motor uit en klinkt het alsof de motor verzuipt. Als ik bijvoorbeeld van stationair of rustig varen in 1 keer vol gas wil geven doet de motor dat niet uit stort uit en klinken er soort van terug slag klapen in het blok.
De enige manier om op volvermogen te geraken is heel rustig een tijdje rond de 2000 toeren te varen en dan soms op een gegeven moment kan ik vol gas geven en vaart hij perfect!
Echter kom ik weer onder de 2000 toeren is het weer het zelfde verhaal.

Nu constateerde ik gisteren dat er een breuk zit in de massa van de motor, heb het gedeelte waar de breuk zit met een dikke kabel om gelegd naar het goede gedeelte echter maakte dit niet veel verschil.

Heeft iemand enig idee hoe dit euvel op gelost zou kunnen worden?

Grtz, Jarno
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Yamaha PRO50LD

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 19:13

Bericht door henkvd » vr 14 jun 2013, 16:53

Als eerste blijft de knijpbal hard ?
Als dit het geval is, als je in de knijpbal knijpt is de benzine connector dan lek vrij ?
Als dit het geval is wordt het lastig, met 3 cabarateurs zal ik niet 123 het advies geven om ze allemaal zelf te reinigen, het synchroniseren is lastig en moet juist gebeuren.

Je kan ook controleren of het helpt om in de knijpbal te knijpen als je gas geeft of dit resultaat heeft, dan zou de benzinepomp ovoldoende werken, die is zelf wel te herstellen.
Ook zou je eens een tank met slang kunen lenen om dat stuk uit te sluiten.


Het geluid wat je hoort als de motor uitvalt is normaal, je hoort de schroef doordraaien en deze het vooruit tandwiel en de clutch tikken dan over elkaar.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Yamaha PRO50LD

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 19:14

Bericht door jvdb89 » wo 03 jul 2013, 08:37

Bedankt voor je info.

Echter ben ik inmiddels veel rommel en gepruts van de vorige eigenaar tegen gekomen.
Denk dat hij de motor geprobeerd heeft op te voeren.
Afgelopen week alle contact punten schoongemaakt en draaden vervangen die vervangen diende te worden.
Toen nog geconstateerd dat de massa gescheurd is dus die gebrugd, wel resultaat maar nog niet het gewenst.
Het leek of er een probleem zat in de ontsteking net of die te laat stond. dus de CDI en aansturing gecontroleerd en wat bleek een blauwe draad zat op bruin en bruin op blauw van de aansturing kast naar de CDI.
Deze om gedraaid en de motor draait nu als een zonnetje dus komend weekend maar eens testen.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Yamaha PRO50LD

Berichtdoor broekie » 08 Dec 2013, 19:14

Bericht door broekie » wo 03 jul 2013, 08:58

Zo zie je maar dat advies geven over een vaag omschreven klacht geen zin heeft.
Als er iemand de originele bedrading al heeft verrommeld, kan de oorzaak overal liggen.

In zo'n geval moet een monteur het hele ding onderwerpen aan een check.
Overigens erg listig om zo'n motor over te nemen.
Ik hoop voor je dat het probleem opgelost is.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten