Power Trim DT200

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Power Trim DT200

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 19:07

Bericht door William Bouman » di 18 jun 2013, 20:04

Hallo!

Ik ben de trotse eigenaar van een Broom 5.80.
Die word voortgestuwd door een DT200 (Suzuki 200 pk V6).
De motor loopt perfect alleen nu heb ik een probleem met mijn power trim/ til systeem.
De motor gaat niet vloeiend op en neer hij stottert. ( wel niet wel niet)
Eerst dacht ik dat er een stuur relay kapot was alleen toen ik de draden van de servo motor rechtstreeks onder stroom zetten blijft het probleem zich voor doen.
Het lijkt net of de motor stopt omdat hij het heel zwaar heeft maar wacht je 2 tellen dan doet hij het weer.

Weet iemand wat het probleem is?

ik hoor het heel graag!

Met vriendelijke groet,

William Bouman
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 19:07

Bericht door henkvd » di 18 jun 2013, 21:00

Treed het probleem op in beide richtingen, zowel up als down ?
Wordt het trimcircuit gevoed uit dezelfde accu als de startmotor ?
Is het trim oliepeil voldoende ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 19:08

Bericht door vuuren1 » di 18 jun 2013, 21:41

Het lijkt net of de motor stopt omdat hij het heel zwaar heeft maar wacht je 2 tellen dan doet hij het weer....

Dat kan alleen jij waarnemen en daar ga ik nu even van uit:
Doet ie het na 2 tellen weer alsof hij het zwaar heeft? Dan zou er iets inderdaad mechanisch zwaar kunnen gaan.
(in geval van onvoldoende olie loopt de motor niet zwaar)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 19:08

Bericht door William Bouman » wo 19 jun 2013, 21:55

Het maakt niet uit in welke positie de motor staat, of hij nou omlaag of omhoog gaat.
Hij stopt op een willekeurige positie. (De motor stopt ook met draaien)

ik heb de servo meter laten testen en die bleek perfect te zijn.

Ik heb de powertrim nu geheel gedemonteerd en de olie bijgevuld. Wanneer ik de kraan open zet (waar mee je motor handmatig kan laten zaken)
doet het probleem zich niet voor. (er word dan ook nauwelijks druk opgebouwd) Ik zit er over na te denken om het hydraulische gedeelte van de trim uit elkaar te halen.
om te kijken of ik daar ergens een probleem kan vinden. Lijkt dit jullie verstandig?

Bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

William Bouman
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 19:09

Bericht door henkvd » wo 19 jun 2013, 22:59

Zo ik het nu lees, is het mechanische gedeelte van de cilinders in orde, alles loopt vrij als je de kort sluit kraan open zet( manuele bediening), dat je dan geen druk opbouwt, spreekt voor zich, de pers en zuig staan nu met elkaar in verbinding en de olie loopt om de cilinder heen.

De pomp en motor geven in deze situatie geen probleem.

Heb je al spanning gemeten over de motor tijdens trimmen met gesloten kort sluit kraan ? Dat de motor helemaal stopt is wat vreemd, massa aansluiting al gecontroleerd naar trim relais ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor broekie » 08 Dec 2013, 19:09

Bericht door broekie » vr 21 jun 2013, 07:30

Op de juiste wijze ontluchten is ook belangrijk.

Verder toch alle electrische contacten nalopen.
Kabeltjes bewegen tijdens het trimmen en kijken of een een wakkelcontact hebt.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 19:10

Bericht door William Bouman » vr 21 jun 2013, 12:26

Ik heb het hydrolische gedeelte zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald en niks raars gevonden.
Nu ben ik er achter gekomen dat er een breaker in de servo motor zit. (deze schakelt de servomotor uit wanneer hij te warm word (bimetaal)) Nu is is de vraag nog waarom hij te warm word??
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Power Trim DT200

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 19:10

Bericht door vuuren1 » vr 21 jun 2013, 19:18

William Bouman schreef:
Ik heb het hydrolische gedeelte zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald en niks raars gevonden.
Nu ben ik er achter gekomen dat er een breaker in de servo motor zit. (deze schakelt de servomotor uit wanneer hij te warm word (bimetaal)) Nu is is de vraag nog waarom hij te warm word??




Omdat of het stroomgebruik te hoog is door teveel weerstand of belasting, of de breaker is stuk.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten