door broekie » 08 Dec 2013, 19:04
Bericht door broekie » vr 21 jun 2013, 07:24
Ik begrijp dat het de stuurstang betreft die door de bracket loopt?
Je zal dan de uiteinden moeten demonteren en met kruipolie de boel los proberen te maken.
De plastic doppen en O-ringen wegnemen.
In het ergste geval met een brander de bracket doorvoerbuis aan de buitenkant warm stoken.
Het aluminium zet dan uit t.o.v. de RVS stang en er komt ruimte.
Uitkijken voor kunststof delen als die er zitten zoals slangetjes ed.
Als je op zout vaart moet je alles gewoon dik in het vet houden.
Dit geldt ook voor je waterpompbouten, staartstukbouten schroefas en alles wat ooit voor service uit elkaar moet.
Sluit het motorblok en alles eromheen in met Wurth anti corrosie spray of iets dergelijks.
Dit loopt als water tussen alle naden en na verdamping van de solvent blijft er een vetten laag over.
Eigenlijk moet een dealer die levert dit bij aflevering gewoon doen als je op zout vaart.
Busje spray 12,50, onkosten reparaties 1250 om aan te geven wat heen klein beetje onderhoud kan voorkomen.
Ik ken bedrijven in bv Zeeland (Beekman) die sleutelen geeneens aan gecorrodeerde staartstukken en dat soort door zout aangetaste delen, die maken offerte voor vervanging.
Alles breek onder je handen af.
Onderhoud is behoud.
Onderhoud is behoud