Yamaha F40 pk 4T loopt soms op 2 pitten

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha F40 pk 4T loopt soms op 2 pitten

Berichtdoor dutchlincoln » 10 Jul 2021, 19:22

Hallo,
Ik heb hier een hardnekkige hersenkraker.

Ik heb vorig jaar mijn rubberboot met 40pk buitenboord meegenomen naar Mook op vakantie. Heeft een jaar stil gestaan.
In het water, miste ik vermogen, en begon ie rond de 200-2200 rpm te sputteren. Hier doorheen duwen ging alleen als ie warm was. Deed ik het koud, viel ie uit.
Naar de lokale yachthaven geweest, en daar heeft ie een week gelegen. Er bleek een vlotternaald gebroken. Carbs gelijk gereinigd, nieuwe bougies er in. Probleem leek verholpen (in werkplaats getest op Aspen) en weer varen. Exact hetzelfde.
Teruggebracht, weer in de ultrasoon, niet geholpen. Vakantie met wat minder vermogen. Wakeboarden ging net aan, maar een tube was te zwaar.
Opnamesensor besteld, want deze willen nog wel eens stuk gaan, maar dat was het dus ook niet.
Nieuwe bobine besteld, en op alledrie de cilinders afzonderlijk getest, maar dat was het ook niet.

Naar mijn bescheiden mening heb je dan wel zo ongeveer alles gehad (tenzij er 2 bobines kapot zouden zijn wat mij sterk lijkt maargoed.)

anderhalve week geleden uit de stalling getrokken en sfgetankt met super bradstof (tankje helemaal leeggemaakt vantevoren) maar nog steeds geen max. vermogen.
Op de GPS haal ik 32km/h met 3 personen er in. Dat is voorheen 55+ geweest...

ps. Onbelast is het geen enkel probleem en haalt ie makkelijk toeren. Wanneer ie echt power moet leveren, haakt ie af...)



Heeft er iemand tips of tricks?
dutchlincoln
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Jul 2021, 19:15
ligplaats: zoetermeer
info:

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten