Bericht door Varen is plezier » zo 31 maart 2013, 23:58
We hebben een probleem met een suzuki DT 225 ( 2 takt benzine 6 cylinder)
De motor wilden niet meer starten. We hebben in eerste instantie compressie gemeten en elke cilinder geeft een druk aan van 7,5 a 8 bar.
Daarna gekeken of de bouchies vonken. Dit is ook goed.
Nu kwamen we tot de ontdekking dat als ( elke cylinder heeft een dubbele bouchie) we 1 van de 2 bouchies van cylinder 3 eruit halen de motor wel start.
We moeten dus echt de bouchie er helemaal uitdraaien en hierdoor onstaat dus ontsteking uit dit gat.
Draaien we de bouchie er weer in en starten weer dan doet de motor het niet.
Als we dit proberen met een andere cylinder, dan start de motor ook niet.
Dus echt alleen met de bouchie van cylinder 3.
Wij dachten aan een probleem met het membraam van cylinder 3.
Heel veel werk maar toch de motor uit elkaar en de membramen waren redelijk tot goed. Toch maar pakkingen besteld en alle membramen eraf en alles top in orde gemaakt. Maar op een ander inlaat spruitstuk die we nog hadden liggen. Dus ook de injectie sproeiers zijn veranderd.
Probleem is nog steeds het zelfde. 1 willekeurige bouchie van cylinder 3 eruit en de motor loopt.
Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt. Onze ideeen zijn een beetje op