Miniscuul lek interne tank Suzuki DF4

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Miniscuul lek interne tank Suzuki DF4

Berichtdoor Frits12 » 25 Jun 2021, 11:22

Goededag allemaal, alleereerst complimenten voor dit forum!

Ik heb een vraag over mijn 4pk 4takt Suzuki DF4 met interne 1.5L tank uit 2014. Er zit een miniscuul barstje /scheurtje in van een centimeter of 3, van ongeveer halverwege de tank naar beneden aan de zij/voorkant, dus redelijk goed bereikbaar.

Er lekt heel langzaam brandstof uit, toen ik de tank vulde en een keukenpapiertje tussen de buitenste behuizing en de tank stopte, was er na een minuut of 5 een druppel te zien op het keukenpapiertje. De tank zat halfvol toen ik hem een week of twee heb weggezet, en de tank was in die tijd leeggelopen tot net onder het scheurtje, maar kennelijk zo langzaam dat de brandstof verdampt want er was geen plasje of benzinevlek te zien onder de motor. Er was eerder wel een benzinelucht opgemerkt, maar ik dacht eerst dat dit een overloopje was uit de carburateur tijdens het vertillen.

Mijn vraag is nu:
Is dit te repareren? Wat kan ik doen om dit lek van buitenaf te dichten?
of: moet ik aan een vervangende interne tank.

De volgende vraag wordt: er zit origineel geen aansluiting voor een externe tank in, maar wel een uitsparing om mogelijk een aansluiting te bevestigen, en heb wat gegoogled en er daar zijn ideeën voor om met een 3 sprong het benzinekraantje te laten kiezen tussen intern of extern. Heeft iemand hier ideeën bij?

Alvast veel dank voor jullie input!
Frits12
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 Jun 2021, 11:13
ligplaats:
info:

Re: Miniscuul lek interne tank Suzuki DF4

Berichtdoor Beemer » 25 Jun 2021, 13:44

De tank een inwendige behandeling met ‘Tank Cure Coating’ geven. Werkt beslist! Drie jaar geleden heb ik zelf een door roest poreuze tank van een auto uit 1932 mee gerepareerd. Echt al jaren echt 100% lekvrij.
https://www.polyservice.nl/126-tank-cure
Volg wel de handleiding!
Beemer
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:

Re: Miniscuul lek interne tank Suzuki DF4

Berichtdoor Frits12 » 25 Jun 2021, 19:34

Mooi spul! Alleen gaat het hier om een kunststof tank... bestaat er ook iets dergelijks voor kunststof tanks misschien?
Frits12
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 Jun 2021, 11:13
ligplaats:
info:

Re: Miniscuul lek interne tank Suzuki DF4

Berichtdoor Nope » 25 Jun 2021, 20:06

Is vast een pe of pp tankje, daar hecht niet zoveel aan/op
Nope
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 24 Mei 2021, 14:21
Woonplaats: Wildervank
ligplaats: Delfziel
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten