Yamaha 9.9 high trust

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha 9.9 high trust

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 14:25

Berichtdoor w.heijmans » zo 12 aug 2012, 09:37

Gisteren m'n nieuwe (2e hands) Yamaha 9.9 high trust 4tact uit 1998 geinstaleerd.

In wat voor stand moeten de beide hefbomen waarop de kabeluiteinde van de afstandbediening worden gemonteerd staan. In de "neutrale" stand waarin ze staan zonder de kabels of anders.
Met het monteren van met name de gaskabel moest de hefboom nu tot het uiterste naar voren worden gehaald om te kunnen aankoppelen.

Na het aankoppelen van de kabelboom, afstandbediening, benzine toevoer en accu de motor gestart. Na een aantal pogingen kwam de motor tot leven en hoe :shock: . Met de afstand bediening in neutraal draaide hij stationair met een aanzienlijk toerental.

Aangezien ik nog niet ingewijd ben in de wonderen wereld van de outboard motoren kan het vast iets "simpels" zijn gewoon of mijn onwetendheid speelt parten :oops: .
Is er misschien iemand die me de juiste richting kan op wijzen? Alvast bedankt.

m.v.g.
Wibo
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 9.9 high trust

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 14:26

Bericht door henkvd » zo 12 aug 2012, 10:01

Je hebt nu een verkeerde afstandbediening, voor de o.a. de 4 tact Yamaha's moet gas geven precies andersom dan bij de meeste motoren.
In jouw geval moet je gaskabel langer worden ( push) bij gas geven, je afstandbedieng maakt nu de kabel korter (pull) vandaar dat je nu op volgas staat met de handel in neutraal.

Yamaha maakt gebruik van beide systemen voor z'n motoren, aangeduidt met push to open en pull to open, op de oude afstandbedieningen zat altijd een sticker met deze gegevens aan de achterkant van de AB kast met deze kreet.

Welke afstandbediening heb je, sommige kan je eenvoudig omzetten van trek naar duw gas.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten